Grand Theft Auto: Chinatown Wars apskats

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
DSguru
 
Posts: 217
Joined: Apr 21st, '08, 17:32

Grand Theft Auto: Chinatown Wars apskats

Postby DSguru » May 1st, '09, 21:59

Image
Grand Theft Auto: Chinatown Wars apskats
Žanrs: Action
Platforma: Nintendo DS
Izstrādātājs: Rockstar Leeds
Izdevējs: Rockstar Games
Spēlētāju skaits: 1-2
Papildiespējas: Multi-cart Multiplayer

Pilnvērtīga Grand Theft Auto spēle.

Ja kāds vēl nezina, Grand Theft Auto (turpmāk tekstā GTA) ir free-roaming tipa spēles, kurās galvenais varonis gribot vai negribot pelna savu iztiku ar noziedzīgām darbībām. Šoreiz tā lomā ir kāds ķīnietis Hvangs Lī, kurš ir ieradies Libertīsitijā atdot tēvocim kādu no paaudzes paaudzē nodotu zobenu un atriebtu tēva nāvi. Protams, kā jau GTA spēlē, Hvangs tiek piečakarēts, taču paliek dzīvs. Pēc lieliskās iepazīšanās ar Ameriku un izpeldēšanās upē, Hvangs ir spiests strādāt pie sava onkuļa Kenija, kuram gods ir svarīgāks par cilvēka dzīvību. Šajā GTA daļā sižets griežas ap vairāku ķīniešu mafijas pārstāvju cīņu par līdera statusu. Tajā ir gana daudz sazvērestību un slepkavību, lai nebūtu garlaicīgi.

Sākot spēlēt GTA: Chinatown Wars (turpmāk tekstā GTA:CW), ir pamanāmas vairākas būtiskas atšķirības no GTA IV. Pirmkārt, sižeta ielaidumi ir zīmētas bildes ar tekstu, kas nav ierunāts. Otrkārt, ir daudz touch-screen minispēļu (par tām nedaudz vēlāk). Treškārt, spēlētājs darbību redz ar izometrisku skata leņķi (t.i., slīpi no augšas. GTA2 ir ar top-down perspektīvu). Tās ir galvenās atšķirības. Pārējais ir kā jau īstenā GTA: pildām misijas, kuras atklāj arvien jaunas iespējas krimināli izpausties, darām papilduzdevumus (mediķis, policists, taksists u.c) vai, ekskluzīvi šai daļai, vazājamies apkārt, rakņājoties pa miskastēm, tirgojot narkotikas, spridzinot kameras utt. Šī, ja nemaldos, kopā ar Dementium: The Ward ir vienīgā DS spēle ar "18+" PEGI reitingu. Tādēļ nekur nav pazudusi vardarbība, skarbā valoda, pieaugušo tēmas un Rockstar humors (piemēram, kāds narkotirgonis spēles sākumā: "Šī ir laba manta, es jau sajūtu savu krāniņu saraujamies"). Ļoti nozīmīga loma ir Hvanga PDA, kas saņem e-pastus no darba devējiem, dīleriem un spamu. Tas kalpo arī kā GPS, kas prot parādīt īsāko ceļu, un daudzas citas lietas.

Ieroči, kas sadalīti vairākās klasēs, GTA:CW tāpat vien uz zemes nemētājas, izņemot motorzāģi utml. sadzīvē lietotus rīkus. Tos var iegūt četros veidos: 1) savākt cilvēku izmestos (t.i., viņus vispirms novācot); 2) atrast atkritumu konteineros; 3) nopirkt Ammu-nation internetveikalā, pie kura var piekļūt ar PDA (parastās bodes ielās atrast nevar); 4) saņemt par zelta medaļām Rampage misijās. Jā, ir atgriezušies pašnāvnieka uzdevumi, kas tiek apzīmēti kā galvaskausi. Uzkāpjot vienam, spēlētāja uzdevums ir noteiktā laikā iznīcināt pretiniekus un transporta līdzekļus, saņemot par to punktus. Drīkst izmantot jebkuru ieroci, taču vienam vai diviem tiek dots bezgalīgs patronu skaits un bonuss. Bieži savu palīdzību sniedz pāris rokaspuiši. No rezultāta atkarīgs, kādu medaļu saņemsiet un cik par to maksās. Atrast šīs misijas nav grūti.

Touch-screen minispēles GTA:CW ir ik uz soļa. Piemēram, lai nozagtu noparkotu automašīnu bez liekām problēmām, ir jāiedarbina tās dzinējs, pirms ieslēdzas signalizācija. Atkarībā no modeļa var nākties izmantot dažādas metodes, piemērām, savienot vadus vai uzlauzt elektronisko atslēgu. Reizēm minispēles traucē, bet, manuprāt, tā nav liela problēma. Pilsētā ir izvietoti daudzi atkritumu konteineri un katrā var ko atrast: sākot ar veciem zābakiem un prezervatīviem (nav iespējas krāt kolekcijai) un beidzot ar ieročiem un narkotikām. Pati labākā man šķiet benzīntanka minispēle: samaksājam, paņemam tukšu pudeli un lejam tajā degvielu, gatavojot kokteiļus, kurus var aizdedzināt un uzmest kādam uz galvas. Kvalitatīva izklaide.
ImageImage
Narkotikām GTA:CW ir liela nozīme. šeit ir tāda pati doma, kā vecajā teksta RPG Drug Wars: nopērkam lētāk, pārdodam dārgāk. Piemēram, kāds no pilsētas dīleriem, kuri jāatklāj pašam, tirgo heroīnu par zemāku cenu nekā citi, mēs to nopērkam un pārdodam kādam, kurš labprāt maksās vairāk - tādā veidā tiek gūta peļņa. Gadījumos, kad ir ļoti liels pieprasījums vai piedāvājums, tiek sūtīti e-pasti ar aicinājumiem. Tā kā par misijām maksā maz, narkobizness, šķiet, ir vienīgais veids, kā GTA:CW ātri savākt naudu ieročiem un īpašumiem. Bez šīs nodarbes nav viegli iztikt. Libertīsitijā ir izvietotas 100 novērošanas kameras, kuras iznīcinot, ir mazāka iespēja piesaistīt policijas uzmanību.

Misijās GTA:CW galvenokārt ir jādodas uz norādīto vietu un jānovāc visi, kas skrien virsū. Protams, dažādības uzdevumiem netrūkst: dažos nāksies vairāk braukt, mazāk šaut, citos - abas darbības veikt reizē vai arī bez tām iztikt. Man visvairāk patīk on-rails misijas, kurās spēlētājam ar vienu ieroci un bezgalīgu munīcijas daudzumu jāizsmērē desmitiem pretinieku, sēžot mašīnas vai helikoptera (lidot diemžēl nav iespējams) aizmugurē. Uzdevumi ir pielāgoti kabatas konsolei - tos parasti var izpildīt mazāk kā desmit minūšu laikā. Ja misija neizdodas, to iespējams pāris sekunžu laikā atsākt. Ārpus uzdevumiem iespējams saglabāties jebkurā vietā, bet turpināt var tikai no mājām. Kaut arī parasti iespējams izvēlēties darba devēju, misijas izlaist nav iespējams. Iekštelpās darbība notiek ļoti reti. Šī ir viena no retajām spēlēm, ko gribēju turpināt pat laikā, kad jāguļ, jo GTA:CW rada atkarību.

Vadība GTA:CW nav diezko laba, jo automātiskā tēmēšana ir tik pat slikta kā GTA III, proti, tā izvēlas tuvāko cilvēku vai transportlīdzekli, nedomājot par svarīgāko mērķi. Staigāšana ir nozīmēta D-PAD, kas ir ļoti neprecīzs astoņu virzienu dēļ, taču tas ir sīkums, salīdzinot ar automašīnām. Tā kā ielas ir šauras, satiksmes - daudz un akselerācija - pārāk strauja, nesadauzīt mašīnu nav viegli. Pat ar ieslēgtu Steering Assist manevrēt ir sarežģīti. Bremzējot var vēsi pussekundes laikā ieslēgt atpakaļgaitu. Lai samazinātu policijas uzmanību (zvaigznītes), ir jāsasit pogaino mašīnas, kas varbūt nav tas vieglākais veids, taču samazina vajadzību apmeklēt krāsotavu (šis variants arī ir iespējams).

Sīkas nepilnības krietni bojā GTA:CW spēlētprieku. Pildot blakusmisijas, Ļoti traucē tas, ka "mākslīgo idiotu" nekādi neietekmē brīdinājuma signāli. Ironiski, bet mediķa uzdevumos es bieži vien vairāk cilvēku nogalinu nekā izglābju tikai tādēļ, ka spēlē bākugunis nav nekas vairāk par kaitinošu skaņu un auto vadība, godīgi sakot, ir d...ā. Taksista darbā problēmas rada mazais laika ierobežojums un jau minētās nepilnības. Vēl viens trūkums ir tas, ka kartē netiek atzīmēti daudzi objekti, piemēram, sacīkstes un citi papilduzdevumi, kaut arī rampas u.c. lietas ir.

Daudzspēlētāju režīmu mēģinājis neesmu, tāpēc pastāstīšu faktus. Divi cilvēki, katrs ar savu DS un GTA:CW var spēlēt kopā misijas vai sacensties viens ar otru autosacīkstēs. Ir iespējams arī pieslēgties Rockstar Games Social Club, kur var iesūtīt savus rezultātus, mainīties mantām, sarakstīties UN ielādēt jaunas misijas. Tā kā DS neatbalsta Wi-Fi WPA (uz DSi tas neattiecas), neesmu neko no tā mēģinājis.
ImageImage
Grafika GTA:CW ir augstā līmenī. Sižetu stāsta zīmēti kadri, kas GTA stilam labi der. Arī pati 3D grafika lieto Cel-shading efektu, kas ap ģeometriju un modeļiem apvelk kontūras. Tas palīdz mazajos ekrānos labāk izšķirt, kas ir kas. Mašīnām var redzēt bojājumus, piemēram, pārplēstas riepas, norautus kapotus, dūmus. Braucot uz ūdens, var apskatīt, kas ir nogrimis utt. Mainoties laikam, pārveidojas apgaismojums un laika apstākļi. Cilvēki gan ir tikai tādas kā papīra strēmeles, taču pilsētā ir daudz reklāmas plakātu, kurus var viegli izlasīt, piemēram, "Pisswasser" un "Burger Shot". Tā kā GTA:CW ir atveidota lielākā daļa Libertīsitijas, daudzi, kas ir spēlējuši GTA IV, spēs atpazīt lokācijas. Kamera bieži tiek ar kaut ko aizšķērsota un to nevar pozicionēt aiz spēlētāja muguras, kaut arī ar šādu grafisko dzinēju tas ir tehniski iespējams. Apakšējais ekrāns parasti kalpo kā PDA ar karti, pulksteni utt. Lietotāja saskarni var dažādot. Diemžēl spēle ir nedaudz saraustīta, jo freimreits reti ir augstāks par 30 FPS.

Skaņa arī ir augstā līmenī: spēlei ir ļoti laba surround skaņa, kas ļauj viegli noteikt, no kurienes kas skan, un skaņas ir lieliskā kvalitātē: var skaidri saprast katru frāzi un troksni. Tur nav, kam piekasīties, taču radio gan varēja būt labāks. Par smieklīgajām reklāmām un šoviem var aizmirst: te to nav! Ir piecas instrumentālās radio stacijas, kas pārstāv dažādus stilus. Ir dabs/regejs, elektroniskā mūzika (šo sauc "deadmau5", nopietni), hiphops, roks un džezs. Diemžēl aizmirsa metālu. Katrā radio stacijā ir tikai dažas dziesmas, tādēļ bieži sanāk dzirdēt vienu un to pašu, taču kvalitāte nav slikta.

Secinājumi

GTA:CW, manuprāt, ir viena no labākajām DS spēlēm, kas jebkad radīta. Tā ir DS standartiem gigantiska izklaide. GTA:CW cieš no daudzām sīkām nepilnībām, taču spēj sevī apvienot labāko no GTA sērijas ar DS piedāvātajām iespējām. Protams, kompromisi ir, piemēram, mainīts skata leņķis, radio, prezentācija, taču savā būtībā tas ir īsts GTA, kas pat pēc 15 pie spēles pavadītām stundām vēl nebūs līdz galam iziets.

Geimplejs: 9
Grafika: 9
Skaņa: 8
Lasting Appeal: 9
Kopvērtējums: 9
Rakstu apskatus un jaunumus LevelUp.lv

Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest