Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
NINJ4R4BBID
 
Posts: 168
Joined: Aug 9th, '08, 23:18
Location: Latvia

Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby NINJ4R4BBID » Sep 19th, '08, 17:51

Infinite Undiscovery
Developer: Tri-Ace
Publisher: Square Enix
Genre: Action RPG (jRPG)
Release: 09/2008

Image

Ar šādu background story (User's Manual) mēs uzsākam mūsu piedzīvojumus I.U. spēles pasaulē.
This is the tale of a world and its moon.

Known as the throne of the gods, the moon rested peacefully in the heavens. Man enjoyed great prosperity by harnessing the power of the celestial body.

Until one day...

A sinister force ensnared the moon with chains and fastened them to the suface, bleeding the life from the planet. The enchained lands were transformed into withering wastelands, and their once carefree inhabitants now lived in fear. Behind the world's plight were the Dreadknight and his menacing horde, the Order of Chains.

Deep in a forest, in one of the Order's prisons, a young boy named Capell was being held captive. His captors called him the "Liberator", though he had no clue as to what they meant. On the third day of his imprisonment, he was rescued by spirited young woman named Aya. She was a member of a small band of brave warriors who had gathered under the banner of Sigmund the Liberator to free the world from the iron grip of the Order.

Upon meeting Sigmund, he was surprised to find a man who shared his very face and appearance. This meeting would change Capell's life forever and shake the foundation of the world itself.


Stāsts "Infinite Undiscovery"...
Par pašu story es neko daudz nestāstīšu, lai netīšām nesaspoilotu kādam game experience! Piedzīvojumi sākas ar galvenā varoņa atrašanos ieslodzījumā (kurā viņš nonācis pārpratuma pēc), kur mums palīgā atsteidzas meitene vārdā Aya (tā paša pārpratuma pēc). Galvenā varoņa mērķis tagad ir izlauzšanās no ieslodzījuma, visa šī stāsta daļa ir sava veida ievads spēles mehānikā (tutorial). Pēc veiksmīgas izlauzšanās no ieslodzījuma, galvenais varonis uzzin šo pārpratumu iemeslu. Izrādās viņš pēc izskata ir dubultnieks tautas varonim, Ķēžu Ordeņa ienaidniekam un Atbrīvošanas vienības vadonim Sigmundam, kura dzīves mērķis ir atbrīvot mēnesi no ķēdēm. Lai izvairītos no tālākas vajāšanas galvenais varonis piebiedrojas Atbrīvošanas vienībai, un ar to īstie piedzīvojumi arī sākas. Tālāk gan neko nestāstīšu, vienīgi vēl piebildīšu, ka spēle ir story driven, dēļ kā daudzas lokācijas var apmeklēt tikai noteiktā story stadijā, jūsu rīcības iespējas ir strikti ierobežotas visas spēles gaitā. Šī nav nekāda open world vai sandbox tipa spēle!


Pirmo mirkļu iespaids...
Grafiski šī spēle noteikti nav nekāds masterpeace! Cut scenes nav iepriekš renderētas un pasniegtas smukā datorgrafikas animācijā, bet gan skriptētas uz spēles dziņa, kas sagādā vairākus nesmukus momentus ar nedabīgām kustībām, nesinhronām lūpu kustībām un neproporcionālu izmeru ķermeņa daļām (ievērtējiet plaukstas). Vēl mazliet traucē koktēlis no cut scenes ar ieskaņojumu un semi cut scenes bez ieskaņojuma. Krāsu gamma tekstūrās ir cartoonish (mazliet atgādina Star Ocean sēriju), ieraudzīt sikspārni debesu zilā, kobru lilā vai Ogru salātu zaļā krāsā nebūs nekāds brīnums. Par skaņu vai precīzāk fona mūziku neko daudz nevarēšu pateikt, es personīgi mūziku spēlēs uztveru kā fona trokšņus atmosfēras radīšanai (īpašu uzmanību nepievēršu), pateikšu vienīgi ka kompozītors ir Motoi Sakuraba.


Negaidīti pārsteigumi...
Pirmajās spēles minūtēs man pat tika tas gods izbaudīt pirmās kļūdas (software bug)! Galvenā varoņa kompanjone Aya dematerializējās (mini kartē bija redzama, bet spēlē nē), kas sagādāja man patīkamu pārsteigumu cīņā ar pirmo lielo, sarkano, resno, nikno onkuli parcik cīņa bija skriptēta un es nevarēju izmantot connect (kompanjones) iemaņas (skillus) nekas cits neatlika kā ļaut lielajam (augstāk detalizētāk apraktītajam) ļaundarim nosist galveno varoni, rezultātā biju patīkami pārsteigts ar cut scene kurā izbaudīju tēlaini atspoguļotu galvenā varoņa bojā eju!


Image

Atrasšanās vieta nezināma...
Mazliet par pašu spēles pasauli... Lokācijas dalās divās grupās ir drošas lokācijas kurās monstru nav vispār (tādas kā pilsētas) un lokācijas ar monstriem, lokācijas ir pietiekami plašas lai utilizētu spēlē izmantoto "realtime action combat" sistēmu (bez nejauši ģenerētām sadursmēm un atsevišķām cīņu arēnām). Pārvietošanās lokācijās ir strikti ierobežota, jūs nevarēsiet uzrāpties pakalnā kurā pirms brīža sēdēja pūķis un spļaudījās ar liesmām vai izpeldēties dīķī tuksneša oāzē (visdrīzāk tā gan bija peļķe), arī monstru izvietojums lokācijās ir strikti nodefinēts (konstantos spawn pointos ar atsevišķiem skriptētiem pārsteigumiem). Visā visumā spēles pasaule ir salīdzinoši maza (ja salīdzina ar citām jRPG žanra spēlēm), bet parcik visa pārvietošanās pa spēles pasauli mums ir jāveic kājām (nav nekādu portālu vai speciālu transporta līdzekļu) rodas ilūzija ka spēles pasaule ir samērā liela.


Aizej tur nezin kur, izdari to nezin ko...
Bēdīgi, bet fakts šī spēle jūs bieži atstās neziņā, kur iet tālāk, ko darīt tālāk. Bieži vien jūs nonāksiet situācijās kad vienkārši jāstaigā pa lokāciju un jārunā ar visiem pēc kārtas, turklāt vairākas reizes, jo daudzi kvesti ir skriptēti un pildās noteiktā secībā. Arī daži blakus kvesti sagādā problēmas jo spēlē (tāpat kā lielākajā daļā jRPG spēļu) nav nekāda veida iekšspēles pierakstu (journal). Bet domāju ka tie kas jau būs saskārušies ar šī žanra spēlēm tiks galā bez īpašām problēmām.


Image

Zobens rokās...
Kā jau augstāk minēju cīņas spēlē ir reālā laikā bez jebkādām ielādēm pirms cīņas vai atdalītām cīņas arēnām, pastāv pat iepēja pārsteigt pretinieku piezogoties klāt viņam nemanot (šajā gadījuma iegūstot sev vairākas priekšrocības cīņā), tāpat pretinieks var arī pārsteigt jūs (šajā gadījumā gūstot priekšrocības sev). Cīņās jūsu arsenālā ir divu veidu parastie sitieni, ātrais un stiprais. Kā arī kombināciju sistēma (ā>s, ā>ā>s, ā>ā>ā>s), jāpiebilst ka kombināciju sīstēma intensīvākās cīņās parvēršas par vienkāršu "button smashing"! Tāpat vēl jūsu arsenāla ir vairāki īpaši sitieni "special attacks" kurus var piesaistīt uz ātrā sitiena un stiprā sitiena pogām (lai aktivizētu īpašos sitienus taustiņš ir jāpatur). Vēl jūs varat izmantot kompanjonu iemaņas (skillus) izmantojos "connect" sistēmu (ideja laba, bet cīņās diezgan nepraktiska). Vēl nepraktiski ir realizēta itemu izmantošana cīņās, jo kamēr jūs meklējiet pareizo dziru inventārā laiks iet un pretinieki jūs turpina sist (vairāk traumu var iegūt nekā izārstēt), daļēji šī problēma atrisinās jo ir iespēja pieprasīt dziedēšanu no kompanjona (healing request). Maģisko spēju vietā galvenajam varonim ir dota flauta (arī nav nekāds praktiskais instruments cīņā), bet konvencionālā maģija spēlē ir gandrīz pilnībā kompanjonu (AI) ziņā (jūs varat noteikt kuras maģijas kompanjoni var izmantot un kuras nē). Vēl jāņem vērā ka kompanjoni paši izmanto dziras (šeit arī jūs varat noteikt kuras kompanjoni drīkst izmantot un kuras nē). Visā visumā reālā laika cīņas nav tikai "button smashings", viņās paverās arī vairākas taktiskas iespējas, piemēram zinot pretinieka sitienus daudzās cīņās var uzvarēt tā ka pretinieks pat nepieskaras jums (īpaši izjūtās cīņās ar lielajiem papučiem). Mans kopsavilkums cīņu sitēmai ir... kad pierod tad aiziet!


Nesitiet pa lūpām, es spēlēju flautu...
Kā jau iepriekš minēju konvencionālās maģijas vietā galvenajam varonim ir iedota flauta, spēles gaitā mēs varam apgūt vairākas melodijas četras no kurām mēs varam nodefinēt kā aktīvās, katrai melodijai ir savs efekts, piemēram Percipere atklāj apslēptas lietas tādas kā ejas vai lādes, ir arī melodijas kuras var noderēt cīņā (kaut arī flautas spēlēšana cīņas laikā nav īpaši praktiska). Ir pat melodija kura ļauj piepelnīties naudiņu (īpaši izdeviga gan nesanāk, kam strādā prātiņš uz exploitiem atradīs kā pataisīt viņu izdevīgāku), bet miljonus tāpat nopelnīt nesanāks! Vēl flauta spēlē lielu lomu vairākās story norisēs.


Amatnieku čadīgās rokas...
Vēl uzmanības cienīga ir priekšmetu radīšanas sitēma... gandrīz visas dziras, bruņas, ieročus un daudzas citas noderīgas lietas spēlē jūs varat uztaisīt paši (jāpiebilst ka vēl var arī uztaisīt nopietnu naudiņu taisot priekšmetus)... preikšmetu radīšana ir sadalīta vairākās profesijās kuras pieprot atsevišķi jūsu kompanjoni (cooking, writing, alchemy u.t.t.)... turklāt vienas profesijas lietpratēji vēl specializējās nozarēs (piemēram Aya gatavo gardus saldos ēdienus, bet Rucha vāra izcilas zupas)... receptēs izmantojās visi atkritumi kas birst no monstriem... mēgjinājums radīt itemu var arī neizdoties (fail rate ir diezgan zems)... vienīgais mīnuss itemu radīšanas sistēmā ir tas ka viņa ir laiku konsumējoša (bet parcik tiek izmantots tikai viens taustiņš laiku var lietderīgi izmantot apvienojot šo nodarbi ar kādu citu)... visā visumā nekas inovatīvs bet patīkama maza ekstra.


Varbūt kāds ir izsalcis...
Kā jau minēju pie priekšmetu radīšanas, spēlē var arī gatavot ēdienus. Ēdieni ir sava veida alternatīva dzirām ar savām priekšrocībām un trūkumiem. Lielākā priekšrocība ir tāda ka visiem ēdieniem efekti iedarbojās uz visu grupu (party). Savukārt trūkums ir tāds ka ēdienus lietojot ir jāietur pauze, veselīga atrauga kalpo kā signāls ka grupa ir atkal gatava ko uzkost. Vēl daļējs trūkums ir tāds ka katram kompanjonam ir sava gaume, kādam garšo saldie ēdieni, kādam negaršo zivju ēdieni, sekojoši no ēdiniem kuri garšo kompanjoni gūs pastiprinātu efektu, savukārt no ēdieniem kuri negaršo efekts samazinās. Vārdu sakot kārtējais mazais knifiņs (patīkama maza ekstra).


Image

Visā visumā...
Šī spēle var aizraut (vismaz mani aizrāva)... vīņā ir diezgan daudz visādu elementu... ir ko pētīt ir ko darīt... protams ir arī savi trūkumi! Bet ņemot vērā to ka uz XBOX 360 jRPG un vispār RPG gabalus var saskaitīt uz pirkstiem (vismaz man tā liekas)... ir patīkami paspēlēt ko svaigu... nekāds blockbusters šī spēle nav... kopējais vērtējums pēc konvencionālām metodēm varētu būt 7/10.

User avatar
marcis1252
 
Posts: 88
Joined: Jul 11th, '08, 21:30

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby marcis1252 » Sep 19th, '08, 22:09

kā kaut ko šādu vispār var spēlēt :D nekad neiebraukšu šitajos japīšu idiotismos (kas neattiecas uz devil may cry 4, tā gan ir kaut cik raujama)
Image

User avatar
okami
 
Posts: 161
Joined: May 26th, '08, 00:14

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby okami » Sep 19th, '08, 22:52

man pec kopeja izskatas ka square enix kau ka pec vienk butu so speli kaa pamatushi prieks microsoft, jo gan jau microsoft sapikjoja vai ko tadu, un lidz ar sqaure enix sai spelei nekadu limeni neuzcela. apraksts labs bija norm lasit (Y)
Image

User avatar
NINJ4R4BBID
 
Posts: 168
Joined: Aug 9th, '08, 23:18
Location: Latvia

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby NINJ4R4BBID » Sep 20th, '08, 16:17

marcis1252 wrote:kā kaut ko šādu vispār var spēlēt :D nekad neiebraukšu šitajos japīšu idiotismos (kas neattiecas uz devil may cry 4, tā gan ir kaut cik raujama)


Nezinu kā izskaidrot... bet var! Es personīgi ar šī žanra spēlēm saslimu pēc tam kad biju pamēģinājis "Final Fantasy IX uz PSX... vēlāk tika iemēģinātas (un aizrāva) daudzas no šī žanra spēlēm (Chrono Trigger, Grandia III, Final Fantasy [VI, VII, VIII, IX, X, X-2, XII], Kingdom Hearts [I, II], Front Mission [3, 4], un vēl daudzas citas) uz dažādām platformām (SNES, PSX, PS2).

okami wrote:man pec kopeja izskatas ka square enix kau ka pec vienk butu so speli kaa pamatushi prieks microsoft, jo gan jau microsoft sapikjoja vai ko tadu, un lidz ar sqaure enix sai spelei nekadu limeni neuzcela. apraksts labs bija norm lasit (Y)


Kaut arī uz vāciņa it tikai Square Enix logo, Square Enix ir tikai publishers... developers ir Tri-Ace viņu kontā ir tādas spēļu sērijas kā "Star Ocean" un "Valkyrie Profile". Man personīgi šī spēle daudzos aspektos atgādināja "Star Ocean: Till the End of Time". Šī spēle nav nemaz tik briesmīga cik varētu likties, bet viņa noteikti nav arī nekas īpašs! :)

User avatar
agressor
 
Posts: 3114
Joined: Dec 16th, '07, 18:06
Location: rix

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby agressor » Sep 20th, '08, 18:01

Vērtīgs cilvēks ir Ninja Rabbid! Tieši tas, kas revolution.lv ir trūcis - jRPG fans, kas var arī par to uzrakstīt, nevis tikai spēlēt un info uz āru nedot
sincerely yours
agressor
www.syndicate.lv

User avatar
Siegfried
 
Posts: 71
Joined: Feb 27th, '08, 13:12

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby Siegfried » Sep 21st, '08, 09:03

Es saakumaa ar taakaa biju viilies,bet paspeeleeejot vairaak iepatikaas,btv es jau gandriiz pashaa saakumaa esmu iespruudis,kas jaadara pirmajaa dungeon`a,kur tie vaarti jaatver,tjip tur bija runa par kaukaadiem ilkniem ,nagiem un att simboli uz vartiem,karoch,kas jaadara,lai tos vaartus atveertu.

User avatar
NINJ4R4BBID
 
Posts: 168
Joined: Aug 9th, '08, 23:18
Location: Latvia

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby NINJ4R4BBID » Sep 21st, '08, 17:28

Siegfried wrote:Es saakumaa ar taakaa biju viilies,bet paspeeleeejot vairaak iepatikaas,btv es jau gandriiz pashaa saakumaa esmu iespruudis,kas jaadara pirmajaa dungeon`a,kur tie vaarti jaatver,tjip tur bija runa par kaukaadiem ilkniem ,nagiem un att simboli uz vartiem,karoch,kas jaadara,lai tos vaartus atveertu.


Izmantojot Rico connect skillu "Penguin parade"... līdz vārtiem ir jāatved čūska un sikspārnis.

User avatar
Hito
Forum Admin
 
Posts: 254
Joined: Dec 16th, '07, 17:09
Location: Rīga

Re: Atbrīvosim mēnesi no ķēdēm (Infinite Undiscovery)!

Postby Hito » Sep 25th, '08, 14:07

Pasēšu spēli, pierunāja mani i šis i pārējie review :)
Pēc zudušās odisejas esu palicis izvēlīgs.

Prieks ka ie jrpg arī uz xbox, bet ja jau ir no kā izvēlēties ,tad vēl veirāk priecē.
Metu aci uz kādu no tales spēlēm.


Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron