Army of NO! (Army of TWO apskats)

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
iCE2
 
Posts: 553
Joined: Jan 22nd, '08, 11:48

Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby iCE2 » Apr 8th, '08, 00:13

Sākumā gribēju nosaukt aprakstu „dva brata akrobata”, bet nedaudz sabijos, ja nu vēl ne tā sapratīs. Bet, domāju, ne jau virsrakstā sāls.
Pats ļoti labi atceros šī projekta sākumu – apmēram ap to pašu laiku vispasaules dator- un videospēļu piekritēji kārtējo reizi ar kapļiem uzbruka Electronic Arts, nosodot to visos videospēļu nāves grēkos, ieslīgšanā pārmērīgā sīkvelizācijā (Maddenizācijā!) un, īpaši, patiešām oriģinālu, novatorisku projektu trūkumā. Situācija kļuva draudīga, un uz skatuves kāpa pats EA bossmans Džons Rikatillo ar tekstu „Oriģinālas spēles? Tās būt mums!”. Īpaši šim cēlajam nolūkam – jaunu un novatorisku projektu veidošana – tika izveidota ekskluzīva development studija EA Montreal, kuras sastāvā tikai pārbaudīti industrijas veterāni etc. Kā pirmais studijas projekts tika izziņots unikālais co-op šūteris „Army of TWO”, kurā spēlētāji cīnīsies divatā, plecu pie pleca, un vispār visa spēle būs balstīta ap un par divu spēlētāju savstarpēju mijiedarbību. Viss būtu labi, tikai spēle kaut kā aizkavējās – sākumā drusciņ, tad nedaudz un vēl mazliet, pa priekšu palaižot citus, varbūt ne tik skaļus, bet tomēr arī co-op censoņus, to pašu lielisko „Gears of War”, nopelniem trūcīgo co-op invalīdu „Kane & Lynch”, GRAW sēriju un citus. Long story short – pirmizrāde neizdevās.

Image

All Hail Saddam!!! (citāts no spēles)
Sižeta centrā ir divi braši algotņi, nosvērtākais Rios un cigarešvīrs Salem, kuri tad pilda visus tos uzdevumus, ar kuriem „parastā” ASV armija netiek galā – Somālijā, Afganistānā, Irākā, Ķīnā... Sižets nesolījās būt kaut kas grandiozs, un viņš arī nav, drīzāk otrādi - maigi izsakoties, TĀ netaisa jau gadus trīs, bet varbūt pat piecus. Kā jau minēju biedriem irc kanālā – visvairāk viss notiekošais atgādina filmu „Hot Shots! Part Deux” (jā, to par „Rembo”), un tas nav kompliments. Ja vajadzētu aprakstīt vienā vārdā – tad tas būtu vārds „SIERS”, lielajiem burtiem.
Tas pats arī par personāžiem. Spēles gaitā ne vienu vien reizi atcerējos Metal Gear Solid sērijas varoņus – bet ne jau tapēc, ka spēļu starpā būtu kādas līdzības, nē, vienkārši tur (MGS) viņi visi ir tādi frīki, ka pat pēc tam, kad varoņu skaits iesoļo otrajā desmitā, katru atceries kā personību. Šeit varbūt tikai galvenos varoņus, jo tur bija vēl divi vai trīs vīri vienādos uzvalkos, un pat pēc 2 spēles iziešānām es tā īsti arī neiebraucu, kas tie tādi īsti bija un kas vispār notika. Viss tā saucamais „storijs” noteikti liekas ļoti kruts, ja esi vīriešu kārtas pusaudzis kaut kur starp 12 un 17 gadiem, un tikpat ļoti smieklīgs, ja esi nedaudz vecāks. Priecē vien tas, ka šo spēli reti kurš (es ceru) spēlēs dēļ sižeta.

Image
(Tikai šajā spēlē spert pa dinamītu ir ne tikai droši, bet arī visai efektīvi!)

Bet kā tad solītais co-op? Unikālais geimplejs ekskluzīvi diviem cilvēkiem, kur uzticama biedra plecs būs vajadzīgs kā ēst?
Recenzijas nolūkos tika veikts drosmīgs un samērā apjomīgs eksperiments – spēle tika pievarēta sākumā ar mākslīgo idiotu (A.I.), un tad ar dzīvu pārinieku, un jāsaka godīgi: ja visi tekstā uzskaitītie mīnusi galvenokārt tika pamanīti pēc single-player iziešanas, tad pēc kopīgas iziešanas ar revolution.lv biedru karliku var sākties plusu uzskaitīšana. Tas gan jau labu laiku nav nekāds noslēpums (skat. pirmo paragrāfu un tur uzskaitītās spēles), bet, ja izstrādātāji kaut nedaudz pacenšas pie spēles online co-op režīma, tad uzvara, principā, ir kabatā, un tieši tā ir arī šeit – pelēkais un samērā vienveidīgais single-player acumirklī iemirdzas jaunās krāsās, kad cīņa notiek patiešām plecu pie pleca, ar visiem „Nu tak šauj pa viņu!!!”, „Stop, kur Tu velcies?!!!”, „AAA, piesedz mani!!” un (visbiežāk) „Ātri palīdzi saārstēt, mani atkal nošāva” pa wireless headset. Lieliski, bet, kā jau minēju, online co-op jau ir pārbaudīta vērtība, kuru izbojāt vajag ļoti pacensties.

Bet es tomēr atļaušos iespert arī pa to. Jautājums, kapēc pēc visa nereālā hype spēlē ir tik maz patiešām co-op momentu (online vai offline, tam vairs nav principiālas nozīmes)? Es pats varu iedomāties stipri vairāk, nekā ir realizēts spēlē – godīgi sakot, vienīgais, ko es atceros, ir bezgalīgā kopīgā durvju atvēršana, un tas, diemžēl, pat vairs nav joks. Jums ir bieža saskarsme ar durvīm, kuras var atvērt tikai divatā? Nekas, šajā spēlē jums būs saskarsme tikai ar tādām... Turpinājumā – vairāk badass co-op momentus, lūdzu, ja pašiem nekas prāta nenāk, tad var kaut vai forumos apskatīties, kur fani spļaudās.

Vienīgā patiešām novatoriskā fīča, kuru EA Montreal pacentās pielikt no sevis, ir Aggro sistēma. Īsumā tā vienkārši sabalansē ienaidnieku uzmanību starp abiem karotājiem – jo vairāk tu bliez no kāda stroķa, met granātas un vispār uzvedies kā antisociāls elements, jo vairāk piepildās tava Aggro līknes puse. Attiecīgi ienaidnieki fokusējas tieši uz tevi, dodot otram spēlētājam iespēju netraucēti pielavīties tiem no citas puses. Izklausās un pat spēlē tiek paskaidrots sarežģītāk, nekā tas īstenībā ir – domāju, ka šī vienkāršā, bet prātīgā ideja varētu droši pārceļot arī uz citām co-op spēlēm.

Image
(Vecais joks par "aizmirstu ieslēgtu plīti" izrādījās, ka nemaz nav joks)

Tīri tehniskas lietas
Izskatās spēle tā, kā izskatās būtībā lielākā daļa spēļu, kuras izstrādātas divām platformām – Xbox360 un PlayStation 3. Pie plusiem jāatzīmē lieliskos personāžu modeļus – viens, lieliskos ieroču modeļus – divi, samērā patīkamo apgaismojumu – trīs, un tas laikam arī viss. Specefekti (sprādzieni, dūmi utt.) ir visai pavirši nostrādāti, neatkarībā no platformas, līmeņu arhitektūra pati par sevi varbūt arī tīri tā neko, taču visas tās arābu pilsētas jau aknās sēž, bet paši līmenīši ir visai maziņi – citreiz liekas, ka esi apmaldījies trīs priedēs, kad uz vienu līmeņa galu ir jālien caur pagrabu, lai pēc tam atpakaļ rāptos pa to pašu ēku jumtiem.
Cover mehānika ir pilnībā aizgūta no „Gears of War” ar visu ātro pieslīdēšanu pie slēpņa, blindfire utt., bet, tāpat kā „Resident Evil 4” kamera, tas pat vairs nav jauns geimpleja elements, bet industrijas standarts – vai nu tā, vai nu nekā. Par cik 95% spēles laika nāksies pavadīt iznīcinot tūkstošus (burtiski) ar demokrātijas ienaidniekiem, cover sistēmu tomēr nāksies apgūt kā nākas.

Vēl spēlei ir pavisam parasts multiplayer – deathmatch 2 pret 2, bet viņš ir, pirmkārt, nedaudz jokains pēc savas būtības un manāmi piekabināts klāt „lai būtu”, un otrkārt EA jau ir anonsējusi patch – tas tā, par tā ātrdarbību. Līdz patch iznākšanai principā sarunas par šo tēmu varētu arī beigt.

Image
(Sava biedra nepārtraukta piesmiešana ir neatņemama spēles sastāvdaļa)

Pa pusei paveikts uzdevums
Augstāk ir daudz ūdens saliets, tapēc šeit būs īsais kopsavilkums. Visi, kas sapņoja bliezt neliešus ar pimpotu zelta AK-47 – tā diena ir klāt, spēle ir jāgrābj ciet nekavējoties. Ja patīk trešās personas action, co-op un kur ir nopietni par ieročiem, karu, armiju, algotņiem, badass večiem un to, "kā mēs divatā viņiem visiem saziepējām” (pie tam no tādu cilvēku skatpunkta, kuri rokās turējuši varbūt tikai lightgun no NES, bet armiju redzējuši pa Discovery), tad spēle ir viennozīmīgs must have!
Bet, ja patīk vairāk padomāt par to, ko dari – tad, visdrīzāk, padomāt vispirms vajadzētu par šīs spēles pirkšanu.

6.5/10 par single-player spēli,
7,5/10 par online co-op.

Ps. spoiler!
[Reveal] Spoiler:
Un vēl tur ir nenormāli kruts moments (žēl tikai 1 pa visu spēli), kad gaisā iet milzīgais aircraft carrier, sprāgst pilnīgi viss, ieskaitot uz klāja esošos F-16, bet tev jāskrien tam visam ārprātam cauri līdz glābšanas laivai. Par šo momentu reāli „sēdies, 10!”. Žēl, ka mēs nerecenzējam atsevišķus momentus...


Pps. spoiler-II
[Reveal] Spoiler:
Tur vēl bija laba hohma, kā viņi savu firmu beigās nosauca – „Tactical Weapons Operations” laikam (ko tas vispār nozīmē??). More like „Third World Operations” :D

User avatar
HellDude
 
Posts: 274
Joined: Jan 26th, '08, 17:56

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby HellDude » Apr 8th, '08, 00:31

Izgāju gan ar botu gan ar otru botu, kas man blakus krēslā sēdēja. Copy&pastošu pats sevi: 7.4.

User avatar
iCE2
 
Posts: 553
Joined: Jan 22nd, '08, 11:48

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby iCE2 » Apr 8th, '08, 00:36

Es nekad neesmu sapratis tikai vienu - nu vot no kurienes rodas tās atzīmes 6.9 / 5.6 / 7.4 utt.? Kaut kas tiek kopā skaitīts jeb vienkārši no galvas?

User avatar
agressor
 
Posts: 3114
Joined: Dec 16th, '07, 18:06
Location: rix

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby agressor » Apr 8th, '08, 01:14

Nu tik traki jau nu nebija, bet...
1) Šaušana nav nostrādāta un kļūst ciešama, kad esi geimam gandrīz beigās. Ar demo te noteikti nepietiks, ja neesi apsēsts un nespēlē to caurām dienām.
2) Salīdzinājumā ar Gears of War šis geims, protams, ir sūds, bet "piesegšana" šeit darbojas vairāk nekā citos geimos. Tas attiecas ne tikai uz aggro, bet arī uz nenoklīšanu no pārinieka un vispār visa uzmanīgāku darīšanu. Manuprāt, mērķis ir sasniegts, vismaz pozīcijā plecu-pie-pleca. Galu galā izpildījums ir krietni labāks par to pašu Kane & Lynch (es nerunāju par story).
3) Vieglāk (imho) geimu iziet ar AI, nevis īstu kompadri, tāda sajūta, ka pa AI mazāk šauj, kad viņš tevi velk malā, lai ārstētu.
4) Pimped weapons - sux! Apgreidi ļoti labi, sajūta tāda, ka čista algotņi, kas krāj naudu totalizatoram, penthausam NYC un atlicina ieročiem, ko neslikti var apgreidot. Brīnums, ka EA nepiedāvāja par M$ punktiem nopirkt superieroci, kas noslauka no zemes visus enemies.
5) Misijas ir tik maz, ka raudāt gribās. Gan jau te EA atgriezīsies savā elementā un būs papildus knapas divas misijas pa 800 vai pat 1000 M$ punktiem.
6) Ir lietas, kas spēlē ir labas, bet absolūti nenostrādātas, piemēram, back-to-back, overkill, šaušana, kad esi savainots, step jump, kad vari pacelt pārinieku, lai apvāc enemies augšējā līmenī un nolaist, ja šamam iet sūdīgi.
7) Gan jau kaut kas vēl, bet man tagad ir nakts!
8) Overall vērtējums - 7
sincerely yours
agressor
www.syndicate.lv

User avatar
karlik
 
Posts: 174
Joined: Jan 22nd, '08, 22:45
Location: Karlsruhe, Vācija

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby karlik » Apr 8th, '08, 09:45

Ļoti labs raksts, atcerējos tos momentus, kā gājām un ņirdzām.

Kā es tagad turpmāk teikšu: Kopā (co-op) iet spēli ar kādu cilvēku ir ļoti labi, bet kopā smieties ar cilvēku par spēli to spēlējot - vēl labāk un vērtīgāk.

User avatar
iCE2
 
Posts: 553
Joined: Jan 22nd, '08, 11:48

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby iCE2 » Apr 8th, '08, 13:46

Vislabākais bija "karlik... GET OUT!!!!111" bet to laikam būs grūti izskaidrot citiem :D

User avatar
karlik
 
Posts: 174
Joined: Jan 22nd, '08, 22:45
Location: Karlsruhe, Vācija

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby karlik » Apr 8th, '08, 14:28

iCE2 wrote:Vislabākais bija "karlik... GET OUT!!!!111" bet to laikam būs grūti izskaidrot citiem :D

psc, galīgi nebiju ierubijies, labi, ka pabļāvi. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

User avatar
HellDude
 
Posts: 274
Joined: Jan 26th, '08, 17:56

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby HellDude » Apr 8th, '08, 15:35

iCE2 wrote:Es nekad neesmu sapratis tikai vienu - nu vot no kurienes rodas tās atzīmes 6.9 / 5.6 / 7.4 utt.? Kaut kas tiek kopā skaitīts jeb vienkārši no galvas?

Vidējā atzīme.

User avatar
Zix
 
Posts: 25
Joined: Feb 29th, '08, 23:19

Re: Army of NO! (Army of TWO apskats)

Postby Zix » Apr 18th, '08, 11:25

Es dotu 8 un es tikai speeleeju ar bratanu un man patika. Veel ir intresants storys bet nezinu ka citiem :)


Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron