Mass Effect 2

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
Tomaac
 
Posts: 8
Joined: Dec 9th, '08, 15:19

Mass Effect 2

Postby Tomaac » May 20th, '10, 21:39

Image

26. Janvārī, beidzot līdz publikai nonāk šī gada nopietnākais RPG uz PC - Mass Effect 2. Šogad gaidāms garš saraksts ar izciliem spēļu virsrakstiem, un šis ir pirmais, kam šogad vajadzētu pievērst uzmanību. Bioware cītīgi lepojās, ka otrā daļa ir veidota balstoties uz geimeru atsauksmēm. Tas gan uzdod vairākus jautājumus, jo cik cilvēku tik viedokļu un rezultātā putra vien sanāk. Tad kas īsti viņiem ir sanācis ar pamatīgi uzlaboto un reklamēto turpinājumu?

Image
Viss Mass Effect stāsts joprojām grozās ap īpašu tehnoloģiju, kas ļauj ātri ceļot cauri vai visai galaktikai, tā iesaukta par Mass Effect. Bez tā, mūsu galaktikā, izrādās ir īpaši sena robotu rase, kas ik pa laikam pamostas no ziemas miega, lai iznīcinātu visas citas dzīvās būtnes galaktikā, tad atkal ieslīgst miegā uz tūkstošiem gadu. Kāpēc tas viņiem ir vajadzīgs, tā kārtīgi nekur nemaz nav izskaidrots, bet pēc pirmās daļas uzvaras pār šiem robotiem, galaktiku atkal sāk piemeklēt nedienas. Šoreiz visā galaktikā sāk pazust cilvēki, milzīgos daudzumos, un rodas aizdomas, ka aiz šī pasākuma atkal stāv tie paši roboti, kas ME visumā nodēvēti par Reapers jeb ražas novācēji. Tad nu milzīga korpurācija ar netīru pagātni un nosaukumu Cerberus, cītīgi mēģina Reaper`us apturēt, noalgojot palīgos cilvēku, kas ar viņiem ticis galā jau iepriekš - Šepardu ar, kuru tad arī nāksies spēlēt. Bet ak vai, jau pašā spēles sākumā Šepards nomirst.. Neskatoties uz, it kā, prasto uzstādijumu, spēles sižets ir pilns ar dažādiem negaidītiem pavērsieniem un ir visai labi izplānots, un pietiekami detalizēti uzrakstīts.

Image
Spēles process ir mainijies, kopš pirmās daļas. Galvenā izmaiņa - spēlētājam vairs nav inventāra, kas visu RPG ideju padara mazliet netipisku. No komandas vadīšanas viedokļa un kaujas sistēmas skatpunkta Mass Effect 2 ir ne vairs RPG, bet gan kārtīgs šaujamgabals, kurā sīkumi un detalizācija netraucē lielā ātrumā iznīcināt lielu skaitu visdažādāko pretinieku, visinteresantākajos veidos. Personāža vadīšana ir pārbūvēta līdz Lost Planet vai Gears of War līmenim, kas pamatīgi atvieglos dzīvi konsoļu spēlētājiem. Acīmredzot šis solis tika sperts, lai pielīstu plašākai publikai, arī tiem, kam lēnie un sarežģītie RPG neiet pie sirds. Jau no pirmajām spēles minūtēm spēlētājs tiek iemests kārtīgā action. Taču RPG jeb lomu spēles pamata nosacījumi netiek mainīti un spēlētājam joprojām ir visas tiesības izvēlēties spēles procesa, sižeta izmaiņas. ME2 vairāk sāk izskatīties pēc nelineāra šutera, nekā pēc kārtīga klasiska RPG, kā tas bija ar pirmo daļu. Sarunu daļas ir maksimāli saīsinātas, vienkāršotas, un tās pat ir iespējams pārtraukt ar kādu negaidītu darbību, piemēram iešaut sarunu biedram galvā, vai izgrūzt to pa logu. Taču tas nepavisam nenozīmē, ka tās ir palikušas trulas, garlaicīgas. Biotic spējas ir palikušas spēcīgākas, interesantākas un dažādu klašu izvēle, patiešām maina spēles stilu. Viss spēles process ir padarīts straujāks, aizraujošāks, krāsaināks un skaļāks, klasiskos mierīgos un miegainos RPG kanonus atstājot pagātnē. Kārtējais pozitīvais piemērs par veiksmīgu spēļu žanru sapludināšanu.

Image
Viss spēles sižets iedalās 2 lielās daļās. Sākumā, mums ir jāsagatavojas beigu misijai, kuras iznākums ir pilnīgi neparedzams un kas tik pat labi var būt pilnīga pašnāvības misija. Mums jāsavāc komanda ar patiešām spilgtiem, unikāliem un interesantiem personāžiem. Pēc tam, jānostiprina emocionāla saite ar katru no tiem, lai pastiprinātu to spējas kaujas laukā. Bez tā, jāuzlabo komandas, sava transporta līdzekļa spējas un ekipējums. Kad tas viss ir izdarīts, vai ja vēlaties, varat to nedarīt un ķerties uzreiz pie galvenā uzdevuma, jums jādodas uz neizpētītu galaktikas nostūri, misijā, no kuras var arī neatgriezties, ja neesat pietiekami labi sagatavojušies. Sižeta pavērsiens, kur jūsu varonis un visa komanda aiziet bojā, nepavisam nav īslaicīga neveiksme, ko jāizlabo ar save game ielādi, bet gan pavisam normāls un pieļaujams stāsta nobeigums. Pēdējo bosu var arī neuzvarēt, kas visu video spēļu pieredzi paceļ jaunos, vēl nepieredzētos augstumos, dodot reti izjustas izjūtas par spēles procesu un sižetu kopumā. Beidzot mēs esam pieredzējuši vēl vienu spēli, kurā iznākums ir pilnībā atkarīgs no spēlētāja un neveiksme kaujas laukā ir tikai alternatīvs stāsta nobeigums. Vienīgi no spēles otrās daļas, pašnāvības misijas, gribētos ko mazliet vairāk. Komandas vākšana ir pilna ar pārsteigumiem un pavērsieniem, taču pati galvenā beigu misija, liekas nedaudz par īsu un aprautu episkuma ziņā, ko noteikti nevarētu teikt par pēdejo bosu.

Image
Veidotāji ir netipiski īstenojuši inventāra sistēmu. Nav vairs jāvāc simtiem objektu, pēc tam tie jāskrien pārdot uz tuvējo veikalu. Šoreiz mēs vācam tikai zināšanas par tehnoloģijām - jauniem ieročiem, bruņām utt. Pēc tam dodamies uz savu kosmosa kuģi, kur pēc ievāktajiem datiem, uzlabojam savu ekipējumu. Vairs nekādu bruņu un ieroču maiņu kaujas laukā. Šoreiz pavisam reālistiski, mums vajag ekipēt savu komandu, pirms dodamies prom no 'Normandijas' (tā sauc komandas kuģi) un ar iedoto ekipējumu jāspēlē visa misija, kamēr vien esam izkāpuši uz planētas. Lai apgreidotu ekipējumu, mums ir jāvāc īpaši resursi, ko Bioware ir pārvērtuši jaunā mini spēlē. Ceļojot caur galaktiku, mēs vairs nevaram izkāpt uz katras planētas un braukāt tur ar nomācošo bagiju. Tagad mēs tikai noskenējam planētu virsmas, meklējot resursus un tos attiecīgi ievācam izmantojot zondes. Tiesa, šo spēles daļu izstrādātāji varēja sataisīt stratēģiski izaicinošāku un sarežģītāku, jo pašreizējais variants ir vienveidīgs, garlaicīgs un vienkāršs, kas tikai spiež spēlētāju stundām ilgi braukāt ar peli pa planētām, lai ievāktu dārgos resursus vajadzīgajiem apgreidiem. Ja viss resursu vākšanas process būtu kādā ziņā stratēģiski apgrūtināts, tas būtu lielisks spēles procesa elements, kas dažādotu to starp šaušanu un sarunām.

Image
Grafiski spēle nebeidz pārsteigt mazāk kā process. Grafiski ME2 izskatās daudz labāk par pirmo daļu, un par brīnumu darbojas arī daudz raitāk, ar lielāku kadru skaitu, un ne tikai uz PC, bet arī konsolēm. Tā vien liekas, ka šī ir pirmā spēle no EA, kurai turpinājums ir mazāk prasīgs par priekšgājēju. Spēles izdošanas datuma atlikšana, noteikti palīdzēja optimizācijas procesam. Animācijas ir vienkārši lieliskas. Personāžu modeļi ir labi detalizēti un īpaši patīkami. Apgaismojumam šoreiz ir milzīga loma, un uz to arī ir likts spēcīgs uzsvars. Vājā vieta ir tā pati vecā Bioware problēma - seju animācijas sarunu laikā. Sejas atkal ir ieguvušas par maz uzmanības un to izteiksmes sarunu laikā visbiežāk ir diezgan neveiklas un trulas. Vienīgi citplanētieši sarunās ir pieņemami, jo ir grūti pateikt, kurā brīdī tie izskatās nedabiski. Muzikālais pavadījums praktiski nav mainijies. Atsevišķās vietās, 80to gadu elektroniku aizstāj daudz episkāka mūzika, taču atpazītamākās dziesmas un skaņas joprojām ir savā vietā.



Kopumā Mass Effect 2 ir tieši tik milzīgs un kvalitatīvs produkts, cik to reklamē. Spēle patiešam ir izcili nostrādāta un uzlabota kopš pirmās daļas. Tehniski spēle ir ļoti stabila un nepiegādā praktiski nekādus manāmus gļukus, kas varētu traucēt spēlēt. Ielādes laiki ir patīkami īsi. Vizuāli viss izskatās vienkārši lieliski. Spēles process arī ir mainijies, uz labo pusi. Garlaicīgākās daļas ir izgrieztas, atstājot vairs tikai lielu devu action, izņemot garlaicīgās resursu vākšanas blakus misijas. Atšķirībā no ME1, šī spēle ir domāta daudz plašākam spēlētāju lokam. Ja jums patīk ne tikai Bioware RPG stils, bet arī Gears of War, Lost Planet, un līdzīgas Action spēles, ME2 būs patīkams un neliels solis pretī RPG lauciņam, piegādājot arī visas tās vērtības, ko meklējat katrā kārtīgā Action spēlē, neļaujot pārāk ilgi garlaikoties garās, aprobežotās sarunās vai garu tekstu lasīšanā. Pie Mass Effect 2 var ķerties klāt arī tie, kas pirmo daļu nav spēlējuši, jo līdzīgi kā Half-life 2, arī šis projekts piedāvā pilnīgi jaunu stāstu otrajai daļai. Tiesa, ja vēlaties zināt, kāpēc visi pazīst viens otru, un esat ieinteresēti nelielā priekšvēsturē, pirmās daļas iziešana, var būt ka papildus bonuss, vai kā Zvaigžņu karu pirmās 3 epizodes. Pašlaik grūti pateikt, kur šī spēle stāv attiecībā pret citiem šī gada projektiem, jo šis ir pirmais nopietnais, taču attiecībā kaut vai pret iepriekšējiem gadiem, Mass Effect 2 ir viena no izklaidējošākajām un kvalitatīvākajām Action-RPG, ko pēdējos gados ir nācies spēlēt. Patiešām episks un elpu aizraujošs projekts no pirmajām minūtēm līdz pat pēdējam bosam. Action ar ļoti kvalitatīvu sižetu, vai ļoti straujas gaitas RPG, grūti atšķirt. Negatīvs, notrulināts RPG evolūcijas solis, taču tik lieliskā izpildījumā, ka grūti turēt ļaunu prātu uz Bioware un EA pēc šī projekta saņemšanas. Tika saņemts viss, uz ko tika cerēts, plus vairāki pārsteigumi.



Vienā teikumā: Viena no obligātajām spēlēm, katram geimerim, ar ļoti maz mīnusiem un pietiekami spraigu spēles procesu plašai publikai.

Pārpublicēts no speeles.com

User avatar
hirins
 
Posts: 299
Joined: Dec 17th, '07, 15:45

Re: Mass Effect 2

Postby hirins » Jul 22nd, '10, 13:58

pa skaisto uzrakstiits... autoram piekriitu 100%ntiigi :)


Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron