Dragon Age: Origins (Apskats)

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
tomaaac
 
Posts: 9
Joined: Dec 6th, '09, 20:56
Location: Rīga

Dragon Age: Origins (Apskats)

Postby tomaaac » Dec 7th, '09, 12:54

Platformas: PC, X360, PS3
Žanrs: RPG
Izstrādātājs: Bioware
Izdevējs: Electronic Arts

2009. gads noteikti ieies vēsturē, kā gads, kas piedāvāja spēlētājiem vienu izcilu spēli pēc otras. Dragon Age es gaidīju ar nepacietību, jo viss liecināja par izcilās Bioware RPG formulas atgriešanos svaigā iepakojumā. Praktiski tieši tas arī tika saņemts. DAO (Dragon Age Origins) ir iespējams aprakstīt ar vienu vienīgu vārdu – episki. Spēle ir nopietna, milzīga, nostrādāta, pārdomāta un pateicoties grafiskajiem un audio brīnumiem, patiešām atgādina Gredzenu pavēlnieka triloģiju visā tās krāšņumā. Taču neviena spēle nav bez problēmām un vājībām.

Image
Spēles sižets lielā mērā atgādina jau iepriekš minēto grāmatu (filmu) triloģiju. Mierīgos zemes iemītniekus kārtējo reizi sāk apdraudēt briesmīgi elles izdzimteņi ar dēmoniem un orku līdziniekiem priekšgalā. Tai pat laikā cilvēku, elfu un rūķu rases nav draudzīgākajās attiecībās un visam pa vidu vēl cilvēku starpā izveidojas pilsoņu karš pateicoties varas kāram ļaundarim, kas viltīga plāna rezultātā nogalina karali un gandrīz visus Džedaju bruņiniekus (spēlē gan viņus sauc Grey Wardens, bet pamatfunkcija un rīcība tieši tāda pati). Atkarībā no tā, kuru rasi un klasi izvēlas spēlētājs, sākas spēles process no atšķirīga skatpunkta visā šajā jezgā un jāizpilda atšķirīgi uzdevumi, lai ievestu kārtību.

Image
DAO ir veidots uz tā paša dzinēja, uz kura veidoja Mass Effect, tieši pēc tās pašas Gameplay formulas, tāpēc visus spēkus veidotāji varēja veltīt satura izveidei, ar ko tad arī viņi ir nopietni pacentušies. Spēle ir, maigi izsakoties, milzīga. Lai izietu visus 100% no visiem iespējamajiem variantiem, ar vienu nedēļu būs daudz par maz. Un vairāk par visu, ir interesanti pārspēlēt spēli atkārtoti ar citām rasēm un klasēm, jo pilnībā mainās spēles process, uzdevumi un sižets. Bioware piedāvā 6, pilnīgi dažādus veidus, kā sākt spēli . Tātad sanāk - 1 labs RPG x 6. It kā ar to būtu par maz, veidotāji jau tagad piedāvā pirmos DLC, kas ne tuvu nebūs pēdējie, bet par to vēlāk. Ceru, ka kaut nedaudz uzbūru ilūziju, cik milzīga un laikietilpīga ir šī spēle. Un protams, kā jebkura kārtīga RPG, spēle nav domāta 10 minūtēm dienā, bet lai kārtīgi iejustos atmosfērā, atveltiet spēlēšanas procesam vismaz pāris stundas vienā piegājienā.

Spēles process. Tie, kas ir spēlējuši Star Wars Knight of the Old republic, kur Bioware aizsāka, savu moderno RPG formulu, un Mass Effect, tie sapratīs lietas iekš DAO tūlīt pēc sākuma klipiņiem, jo nekas daudz spēles procesā nav mainijies. Tiem, kas nesaprot par ko es runāju, domāta nākamā rindkopa.

Image
Spēlētājam tiek dota iespēja paņemt no lielākas komandas (spēles laikā var dažādās lokācijās vervēt savā komandā jaunus biedrus) paņemt jebkurus 4 personāžus un tad ar tiem doties darīt lielos darbus, kā jebkurā normālā RPG. Pildiet uzdevumus, sānu kvestus, vāciet pieredzi, attīstiet personāžus, meklējiet perfekto ekipējumu personāžiem utt. Sarunās ar NPC jāizvēlas dažādi atbilžu varianti, kas noved pie dažādiem iznākumiem uzdevumos, savā komandā vai pat sižetā. Ir iespējams, pat izvairīties no cīņām ar bosiem, ja runāšana padodas. Papildus visam, ir iespējams attīstīt attiecības ar citiem komandas dalībniekiem uz labo vai slikto pusi, līdz punktam, kur personāži vienkārši pamet tavu komandu, jo vairs nevar izturēt tevi, vai labākajā gadijumā vienkārši pārguļ ar tavu personāžu. Jā, šīs ir no tām spēlēm, kurās ir arī sekss. Tiesa, tas attēlots ļoti neveikli un pārlieku konservatīvi – noželojamā, poligoniem trūcīgā apakšveļā.

Tad turpinam ar lietām, kas raksturīgas tikai DOA. Spēle pamatā ir tikai vienspēlētāja režīmā, taču, lai viss atbilstu mūsdienu prasībām, tai ir izstrādāts nopietns Community. Katrs spēlētājs var mājaslapā piereģistrēt kontu un spēlējot automātiski tiek ņemti ekrānšāviņi (screenshots), kā arī pilna statistika, kas reālā laikā atjaunas mājaslapā spēlētāja profilā, lai ikviens spēlētājs var sekot līdz viens otra progresam spēlē, radot nelielu iespaidu, ka uz zemes neesi vienīgais, kas spēlē. Dodot iespēju, ko Torchlight atņēma, spēju palielīties ar laupījumu un sasniegumiem spēlē.

Image
Grafika spēlē ir samērā augstā līmenī. Ir savi vājie punkti un stiprās puses. Pie plusiem noteikti jāpiemin detalizācija un lokāciju dizains. Modeļu detalizācija ir vienkārši izcila. Esot cīņās, iespējams vērot katras siksnas kustību bruņās. Apvienojumā ar izcilajām skaņām, pirmo reizi RPG vēsturē objekti saņem pareizu iespaidu par to svaru, kas padara kopējo spēles tēlu vienkārši episku. Kaujas ir kas īpašs un iepriekš nepieredzēts. Parasti RPG aprobežojas ar vairāku modeļu vienmuļām un lēnām kustībām, vicinot zobenus cauri viens otra modeļiem, līdz viens no karotājiem nokrīt beigts. Beidzot, pateicoties grafiskajai detalizācijai un skaņu effektiem, patiešam rodas ilūzija, ka bruņas un ieroči ir smagi. Katrs trieciens pretiniekam tiek veikts ar attiecīgām skaņam un animācijām, radot iespaidu, ka patiešam katrs sitiens ir spēcīgs. Cīņas ne tikai ir interesantas sarežģītības dēļ, bet patīkami arī vienkārši vērot katru kauju. Bez tā bosu piebeigšanas paņēmieni ir īpaši nostrādāti un iespaidīgi. Kopējā modeļu animācija ir lieliski nostrādāta. Tā pat lokācijas ir detalizētas, un galvenais – iespaidīgas. Bieži nākas iet cauri tempļiem vai alejām, kur ornamentiem bagātās sienas slejas desmitiem metru augstumā, un tiek renderētas kopā ar krītošiem saules stariem starp sienu šķirbām un netīrajiem logiem. Tepat pie grafikas ir viens pamatīgs mīnuss, kas nav pametis Bioware spēles kopš KOTOR laikiem – seju animācijas ir briesmīgā stāvoklī, neskatoties uz faktu, ka vismaz 40% no spēles laika nākas pavadīt dialogos, kur kamera pietuvina tieši personāžu sejas sarunu laikā. Kāpēc šo elementu viņi nav uzlabojuši, loģiskā domāšana nespēj izskaidrot. Seju animācijas bija briesmīgas KOTOR, tās netika uzlabotas Mass Effect, un pašlaik situācija joprojām ir tieši tāda pati, tātad tas pats būs arī gaidāmajos Mass Effect 2 un Star Wars Old Republic Online.

Kauju process vairāk atgādina Neverwinter Nights un Baldur`s Gate nekā pēdējā laika Action RPG ciparu spaidīšanu reālajā laikā. Jebkurā brīdī ir iespēja pārslēgties attālinātā “stratēģijas skatā”, lai labāk pārskatītu kaujas procesu un dotu komandas katram dalībniekam. Pati kauja, lai gan vizuāli notiek reālā laikā, tehniski tiek rēķināta gājienos, pēc visām klasisko RPG tradīcijām. Lai gan spēlētājs izveido vienu varoni, nedrīkst aizmirst, ka jāvada kaujā ir visi 4, lai izdzīvotu. Spēles kopējais grūtības līmenis ir visai augsts un izaicinošs, kas sagādā gandarijumu gandrīz pēc katras nelielas kaujas. Nepareiza plānošana ļoti ātri var pātraukt cīņu par labu pretiniekiem.



Varu droši apgalvot, ka neesmu saņemis nekādu naudu no EA par šīs spēles apskatu, taču bez liekas šaubīšanās atzīstu DAO par vienu no pēdējo gadu labākajām RPG. Tik ļoti aizrāvies ar RPG neesmu bijis kopš Morrowind laikiem. Kā jebkura spēle, arī šī nav bez mīnusiem, taču lielākā daļa no tiem ir paciešami un gandrīz neviens no tiem nav spēles procesā, kas ir vienkārši izcils. Spēle satur lielu daudzumu lomu elementu, papildus materiālu par apkārtējo pasauli, lai varētu lieliski iedzīvoties spēles pasaulē. Iespaidīgie vizuālie skati un izcilais muzikālais pavadījums palīdz uzturēt to robusto, nežēlīgo un episko viduslaiku fantasy pasaules atmosfēru, ko pie lielākās daļas cilvēku atgādāja Pīters Džeksons ar Gredzenu pavēlnieku triloģiju uz lielajiem ekrāniem. Dragon Age Origins ir patiešam episka un aizraujoša, kādai vajadzētu būt katrai kārtīgai lomu spēlei. Un spēle aizņems ļoti daudz laiku līdz tā tiks izieta. Pēc tam vēl iespējams ielādēt DLC gan no Bioware, gan no faniem, jo paralēli ir izdota arī kampaņu veidošanas paka. Tiesa, DAO nav domāta visiem. Action un nemitīgas aktīvas darbības faniem spēle liksies par lēnu un garlaicīgu, ar pārāk daudz sarunām un pārāk maz tiešu vardarbīgu procesu. Taču Mass Effect, Neverwinter Nights, Baldur`s Gate, Knights of the Old Republic, Fallout un līdzīgu spēļu faniem, DAO būs tieši laikā. Laikam, vēl tikai jāpiemin, ka konsoļu versijās gan grafiskais noformējums, gan lietotāja interfeiss nav tik labā stāvoklī kā uz PC, taču tas nemaina izcilo spēles procesu. Manuprāt, labākā šī gada spēle.



Vienā teikumā: Fantastisks meistardarbs no Bioware īstu RPG faniem.

Raksts pārpublicēts no speeles.com

User avatar
kaarliitys
 
Posts: 977
Joined: Jul 18th, '08, 15:25
Location: Rīga

Re: Dragon Age: Origins (Apskats)

Postby kaarliitys » Dec 7th, '09, 14:01

Foršs apraksts. Ilgi domāju, vai šī spēle ir priekš manis, bet laikam nāksies laist to garām. Mazliet baida spēlētāju kontrole un skatupunkts. Vnk neesmu die-hard RPG fans. Mani fascinē tieši tādi Bioware meinstrīma action-RPG kā Mass Effect un Jade Empire - tajos varēju stundām iegrimt. Pamēģināju arī vienā laikā ar DA:O iznākušo Risen - tas man šķita daudz patīkamāks tieši no kontroles viedokļa. Bet tas laikam vnk ir tīri subjektīvi.

Kā jau teicu, apraksts ir lielisks - paldies autoram!
Image

User avatar
Hito
Forum Admin
 
Posts: 254
Joined: Dec 16th, '07, 17:09
Location: Rīga

Re: Dragon Age: Origins (Apskats)

Postby Hito » Dec 7th, '09, 18:20

Spēle ir interesanta, tīri smuka, un tiešām eju otro reizi :)

Gan tā 6x vērtā iešana ir pārspīlēta jo tikai pats tutoriālis/ievads atšķiras, tālāk viss noriss visiem vienādi, izņemot to ka daži dialogi pamainīti šur tur.

Kā arī ilūzija par iespēju iespaidot kādu spēles dialogu, procesu.

Kāds tev jautā: Nāksi glābt pasauli?
Tev ir 4 atbildes:
1. Sūkā ledu
2. šas iešu
3. Vispirms tevi izkastrēšu, tad.
4. Vispirms toletē pasēdēšu, pamasturbēšu un iešu

Lai ko tu neatbildētu, jautājuma uzdevējam ir tikai viena tbilde: Super, paldies, zināju ka uz tevi var paļauties.

Spēlē ir samērā daudz visādi collectives, ir dažādi āķīgi sidekvesti, spēle ļoti aizrauj, aļa fallouts 1-2 savā ziņā

Paldies par apskatu.

User avatar
Siegfried
 
Posts: 71
Joined: Feb 27th, '08, 13:12

Re: Dragon Age: Origins (Apskats)

Postby Siegfried » Dec 9th, '09, 13:26

Paldies par rakstu,gribēju tikt piebilst ,ka spēle izmanto grafisko dzini "Eclipse" nevis "Unreal 3",kuršs tika izmantots Mass Effect`ā.
Image

User avatar
Dzhonijs
 
Posts: 472
Joined: Jun 6th, '08, 10:27

Re: Dragon Age: Origins (Apskats)

Postby Dzhonijs » Dec 9th, '09, 21:55

Jaa, paldies par apraxtu! Sho noteikti iegaadaashos, gaidu tik, kad nokritiisies cena.
Image
P.s. BOOBS (not bacon) is always the answer!

User avatar
hirins
 
Posts: 299
Joined: Dec 17th, '07, 15:45

Re: Dragon Age: Origins (Apskats)

Postby hirins » Dec 13th, '09, 15:19

apskats super!!!
bet par speeli.. liela liela vilshanaas, aplauzos liidziigi kaa ar fable 2.. domaaju, ka uz taa pasha graabekjla uzkaapt ir gruuti..., bet nu... kaa kuram :)

nepacietiigi gaidu mass effect 2, jo shepards toch nepievils ;)


Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron