The Blast from the Past: Videospēļu (r)evolūcija. [2. daļa]

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
agressor
 
Posts: 3114
Joined: Dec 16th, '07, 18:06
Location: rix

The Blast from the Past: Videospēļu (r)evolūcija. [2. daļa]

Postby agressor » Oct 6th, '09, 20:11

Videospēļu (r)evolūcija. [2. daļa]
Lai lasītu pirmo raksta daļu spied šeit.
Lai lasītu trešo raksta daļu, spied šeit.


Periods no 1985. līdz 1998. gadam.

1985.
The Nintendo Entertainment System

Famicom dodas uz ASV Nintendo pārbauda savu Nintendo Entertainment System (NES) Ņujorkā. Sākotnējās mazumtirgotāju skepses dēļ, Nintendo piekrīt atpirkt visas nepārdotās konsoles. Tikai pateicoties lielajam Nintendo oriģinālo spēļu skaitam un arkāžu spēlēm, NES kļūst par lielu hītu ierobežotā tirgus daļā.

Image

Atari iet pret Apple
Sekojot Apple vadībai pēc Macintosh izlaišanas tautās, Atari izaicina Apple ar savu 16-bitu uz Motorola 68000 procesora balstīto 520ST, ko paši izstrādātāji dēvē par “Jackintosh”.

Krievi iekaro pasauli ar puzzle spēli
Krievu programmētājs Aleksandrs Pažitnovs rada Tetris, vienkāršu, bet atkarību veicinošu puzzle spēli, ko var spēlēt uz PC.

Image

1986.
Nintendo nodod tautai NES

Apmierināti ar sistēmas panākumiem Ņujorkā, Nintendo laiž tirgū NES. Sistēma debitē ar Super Mario Bros., arkādes spēles portu, kas kļuva par nepārspējamu hītu.

Sega Master System
Sega izdod NES konkurentu. Sekojot NES panākumiem Amerikā, Sega izdod arī savu Sega Master System (SMS) ASV tirgū.

Atari 7800
Atari atkārtoti iepazīstina ar spēļu konsolēm. Arī Atari Corp , sekojot NES veiksmei, no jauna izvērtē video spēļu popularitāti un nolemj izdot savu spēļu konsoli 7800.

Image

Labās Nintendo ziņas
Nintendo konsole ASV tiek pārdota desmit reizes labāk nekā tās sāncenši. Japānā svinīgi atklāj perifēro diska ierīci priekš Famicom un spēli The Legend of Zelda, kā arī golfa un futbola simulatorus.

Nintendo izdod jaunas licences
Vairākas kompānijas paraksta līgumu ar Nintendo kā neatkarīgie izstrādātāji, un lielākā daļa Atari veco atbalstītāju, tādi kā Namco, sāk veidot savas labākās spēles priekš Nintendo spēļu sistēmas.

1987.
Kārtridžu izmēru cīniņi

Jauna programmatūra Nintendo paredz tirgus izaugsmi, vērojot Sega un Atari daļējos panākumus. Atari izdod spēles priekš 2600, kas gan ir kvalitatīvas, bet prese tās ignorē, kā arī izdod portus priekš 7800 – Namco Galaga un Dig Dug, William Robotron: 2084 un Joust, Electronic Arts 1983.gada basketbola spēli One-on-One Basketball un Atari Asteroids, un Centipede – ko ikviens jau pirms tam bija redzējis. Nintendo ASV izdod The Legend of Zelda kārtridža formā, pēc tam, kad nolemj neizmantot dārgo Famicom perifēro disku dzini Amerikas tirgū. Tādas spēles kā Kid Icarus un Metroid tiek izdotas, veltot lielāku uzmanību NES grafikai un garākiem “kvestiem”.

Tonka izplata Sega spēles
Rotaļlietu un spēļu ražotāju kompānija Tonka iegādājas tiesības izplatīt SMS ASV tirgū un spēj pārdot to vairāk nekā to izdarīja Sega, līdz ar to krietni labāk konkurējot ar NES.

Atari Xe
Atari pārveido savu datoru par spēļu konsoli. Atari paziņo par savu Atari XE Game System (XEGS), kas pamatos ir pārveidots vecais 800 dators. XEGS izmanto kārtridžus, kas ir savienojami ar Atari mirstošo 8-bitu XE datoru līniju un komplektā nāks arī divas spēles (Barnyard Blaster un Flight Simulator II), gaismas ierocis un atvienojamā klaviatūra. Sistēma ļoti ātri nomirst.

Image

NEC izdod "16-bitu" konsoli Japānā
NEC izdod PC-Engine Japānā un reklamē to kā 16-bitu mašīnu. Patiesībā, konsolei ir 16-bitu grafiskais procesors.

1988.
Atari izdod spēles priekš NES

Tengen nodibina Atari Games, kas turpmāk izdos spēles priekš mājas konsoles. Tengen sāk kā NES atbalstošo spēļu neatkarīgais izstrādātājs. Vēlāk gan Tengen paziņo, ka Nintendo ir nelegāls monopols video spēļu industrijā, piemēram, nosakot cenas un izmantojot datoru čipu tehnoloģijas, liedzot izmantot nelicenzētu programmatūru uz NES.

Tengen "apiet" Nintendo
Tengen atklāj, kā var ražot NES spēles bez Nintendo apstiprinājuma (apejot aizsardzības čipu) un paziņo, ka izstrādās, ražos un izplatīs NES saprotošas spēles bez Nintendo svētības.

Coleco bankrots
Nespējot attapties no Adam izgāšanās, Coleco bankrotē. Lielākā daļa no viņu licencēm pāriet pie Milton Bradley un Parker Brothers.

Mājas videospēļu tirgus attīstās 1989. - 1992.

1989.
Tengen Tetris

Tetris nepatikšanās. Tengen iegūst tiesības uz Tetri un uzsāk tirgot šo ļoti populāro spēli. Kā jau pierasts, ātri tiek atklāts, ka Tengen tiesības ir iegādājies no Mirrorsoft, kurai nav pirmtiesības uz šo spēli. Nintendo klusiņām legalizē savas tiesības uz Tetri un izdod to ar savu vārdu. Tengen versija tiek izņemta no tirgus aprites.

Nintendo Game Boy
Nintendo iepazīstina ar melnbalto Game Boy Nintendo izdod savu handheldu Game Boy. Sistēma nāk komplektā ar Tetri, un, neskatoties uz mazo melnbalto ekrānu, tas uzsāk savu ceļu uz vēsturisku pārdošanas rekordu. Super Mario (Super Mario Land), Breakout klons (Alleyway) un beisbola spēle uz Game Boy tiek ātri izdotas.

TurboGrafx 16
NEC izdod 16-bitu konsoli ASV NEC paņem PC Engine un Amerikā nodēvē to par TurboGrafx 16 (tā cena $189). Kā arī NEC izdod 400 dolāru vērtu CD atskaņotāju, kas ir savienojams ar TurboGrafx 16 un spēlē spēles, kas pirmo reizi ir izdotas CD formā.

Image

Sega Genesis
Sega izdod 16 bitu Genesis ASV pēc tās niecīgajiem panākumiem Japānā. 249 dolārus vērtā sistēma ir iepakota ar arkādes spēli Altered Beast. Pirms tam veiktā mārketinga kampaņa ļauj konsolei kļūt par patiesu arkāžu konsoli, kas ir noteikti labāka par pirms tam pieejamajām mājas video spēļu mašīnām.

Image

Atari izdod pārnēsājamo konsoli Lynx
Epyx izrāda pārnēsājamo krāsaino konsoli, kuras nosaukums ir Handy Game, ziemas CES. Atari iegūst tiesības uz to un izdod to ar nosaukumu Lynx, veikalu cena tai ir aptuveni 149 dolāri. Pēc lielisko Epyx spēļu publicēšanas, Atari uzsāk 7800 spēļu portēšanu un sāk veidot Atari Game arkāžu portus priekš jaunās sistēmas. Daudz dārgākajam Lynx, salīdzinot ar Game Boy, ātri vien uzrodas pirātiskie brāļi, līdz ar to Atari pārtrauc sistēmas atbalstu.

1990.
Super Mario Bros.3

Nintendo veiksmīgais gads. Nintendo izdod Super Mario 3, visu laiku labāk pārdevušos video spēļu kārtridžu. Neskatoties uz Genesis un TurboGrafx 16 sīvo konkurenci, NES bauda savu labāko gadu. Japānas Nintendo svinīgi atklāj savu Super Famicom, 16 bitu sistēmu ar labāku audio un 3D grafiku, salīdzinot ar Genesis un TurboGrafx 16. Super Mario 4: Super Mario World tiek piedāvāta japāņu geimeriem, kas steidzīgi to izpērk no veikaliem.

Diskusija par video spēļu nomu
Nintendo un Blockbuster uzsāk tiesas darbus par video spēļu iznomāšanu, jo Nintendo uzskata, ka nomas iznīcinās spēļu pārdošanas apjomus. Tiesa nolemj, ka spēles var tikt iznomātas. Nintendo nāk klajā ar citu paziņojumu, kurā apgalvo, ka Blockbuster nelegāli pārkopē aizsargāto spēļu instrukciju rokasgrāmatas. Šajā gadījumā tiesa bija Nintendo pusē.

Neo Geo
SNK, Nintendo ilgstošais izstrādātājs un tādu spēļu kā Ikari Warriors un Crystalis izdevējs, izdod 24 bitu NeoGeo arkāžu un mājas konsoles formā. Grafika un skaņa ir nesalīdzināmi labāka par Genesis un TruboGifx16, bet 399 dolārus lielā cena stipri ietekmē NeoGeo pārdošanas apjomus.

Sega arkāžu hīti turpina ceļu uz mājām
Sega turpina izlaist spēles, kas ieguvušas popularitāti uz arkādēm. Afterburner II, E-Swat un citas Sega arkādes pārtop par mājas arkādēm. Sega uztic tiesības uz Genesis mazpazīstamai firmai Capcom un tās brīnumainajam platformerim Strider, kas ir ieguvis gada spēles titulu dažādos izdevumos.

NEC izdod portatīvo konsoli TurboGrafx 16
NEC izdod TurboGrafx 16 ($299,95), kas ir aprīkota ar atsevišķi iegādājamu TV atskaņotāju. Šī ir pirmā reize, kad portatīvā spēļu sistēma var spēlēt specializētas konsoļu spēles.

Commodore CDTV
Commodore izziņo par savu CDTV (Commodore Dynamic Total Vision). Praktiski tas ir Commodore dators bez klaviatūras, CDTV ir pirmā no daudzajām mājas interaktīvajām sistēmām, kur var izmantot izglītojošas programmas tikpat labi kā spēles. Programmnodrošinājums tiek vairāk tirgots diskos nekā uz kārtridžiem.

1991.
Super Nintendo

Nintendo izdod SNES. Nintendo izdod Super Famicom Amerikā un 249 dolārus vērto konsoli nosauc par Super NES (SNES). Žurnālisti brīnās, vai Mario spēs pārliecināt pie NES pieradušos vecākus, bet tikmēr spēlēm uzticīgie vecāki steidz iegādāt jauno spēļu sistēmu.

Image

Sega iepazīstina ar Sonic
Sega paziņo par Sonic the Hedgehog, uz kuru liek cerības, ka tas reiz varēs konkurēt ar NES un SNES. Kritiķi ir sajūsmināti par personāža jauko izskatu, bet izvēli starp Mario un Sonic sauc par laimes spēli. Lielākā daļa izvēlas Super Mario World kā labāko no diviem.

Image

SNES CD atskaņotājs
Sony un Nintendo paziņo par Sony plāniem izdot 700 dolārus vērtu CD atskaņotāju, kas būs savienojams ar SNES.

Spēļu ģēnijs
Galoob Toys izdod Game Genie, kas satracina Nintendo – ierīce ļauj spēlētājam krāpties NES spēlēs un gūt daudz vieglāk uzvaras. Nintendo saskata Game Genie kā ierīci, kas saīsina spēļu iziešanas laiku un pat mēģina aizkavēt ierīces pārdošanu.

Image

Street Fighter II
Capcom izdod Street Fighter II un dod arkāžu spēlēm jaunu dzīvi ar faitingu kloniem un “šūteriem”. Tīņi steidz spēlēt Street Fighter II, automātu īpašnieki pērk daudzspēlētāju mašīnas un vienkāršus spēles klonus, kā arī uzsāk investēt daudz izsmalcinātākās auto sacīkšu simulatoru mašīnās.

Atari Panther
Atari paziņo par Panther izveidi, jaunu 32 bitu spēļu sistēmu, kas ir radīta, lai cīnītos pret Sega un Nintendo.

1992.
Genesis programmatūra

Lai arī viņiem ir kontrakti ar Nintedo, Capcom un Konami aktīvi uzsāk sarunas ar Sega par spēļu izstrādi priekš Genesis. Viņi galu galā izdod spēles, bet nekad neziedo savas labākās komandas darbam priekš Sega spēlēm. Sega steigā gatavo Sonic the Hedgehod 2, lai paspētu izdot uz brīvdienām. Spēle pārdodas ļoti labi un Sonic kļūst par nopietnu Mario konkurentu.

Sega CD
Sega izdod savu CD ($299), bet liedz izstrādātājiem vieglu pieeju izstrādes programmatūrai , kas ļautu izmanto sistēmas speciālās grafiskās iespējas (tāluma mainīšanu un grozīšanu). ASV Sega pievērš uzmanību interaktīvu filmu veidošanai.

Image

JVC Wondermega
JVC iepazīstina ar Wondermega Japānu. Wondermega ir Genesis un Sega CD kombinācija un tā mazumtirdzniecības cena aptuveni ir 620 dolāri.

Nintendo "izšķiras" ar Sony un "apprec" Philips
Sony un Nintendo atsakās no kopējās CD perifērās iekārtas, kuru Sony ir jau pabeigusi portatīvā formā. Izskan viedoklis, ka Sony juristi nav spējuši ar viltu iegūt tiesības, kas ļautu Sony gūt labumu no SNES/Super Famicom CD spēļu tirdzniecības. Nintendo patur visus ienākumus sev. Nintendo paziņo par plāniem sadarboties ar Philips, kas varētu radīt CD-ROM savienojumu ar Philips CD-i. Sony, atriebjoties, pārtrauc strādāt pie daudzām SNES spēlem, savāc vecās “PlayStation” atliekas, kas tika veidots priekš Nintendo, un Sony inženieri uzsāk strādāt pie uz 32 bitu CD bāzētas spēļu mašīnas, lai pārspētu Nintendo gan Japānā, gan ASV.

3DO ir uzsākusi darbību
3DO, jauna kompānija, ko dibina Electronic Arts dibinātājs Trip Hawkins, paziņo par jaunu 32-bitu spēļu konsoli. 3DO atbalsta Panasonic, Time Warner un MCA. 3DO neplāno paši ražot konsoles, bet gan plāno pelnīt ar to licencēšanu.

32-bitu konsoļu ēras sākums 1993. - 1997.

1993.
Panasonic 3DO

Panasonic izdod 3DO konsoli. Panasonic ir pirmā kompānija, kas rada konsoli uz 3DO bāzes. Sākotnējās atsauksmes ir iedvesmojošas. Vienīgā nelaime ir konsoles diezgan augstā cena – 699 dolāri.

Image

Atari Jaguar
Atari laiž tautās Jaguar. Atari nolemj izlaist 32 bitu paaudzi un pa tiešo ķeras klāt 64 bitu konsolei. Kompānija izdod Jaguar, kuru Atari pasludina par pirmo 64 bitu spēļu konsoli. Atari īpaši uzsvēra faktu, ka Jaguar ir ražots ASV, IBM kompānijā.

Image

Jaunas sistēmas no Nintendo un Sega
Nintendo un Sega paziņo par savām nākamās paaudzes sistēmām. Nintendo Project Reality ir 64 bitu spēļu sistēma, ko radīja Silicon Graphic. Segas Saturn būs 32 vai 64 bitu spēļu sistēma.

Mortal Kombat
ASV Kongress pieņem lēmumu par vardarbības attainošanu video spelēs .Iespaidojušies no vardarbības, kas redzama Mortal Kombat un Night Trap, senatori Joseph Lieberman (Konektikutas štats) un Herbert Kohl (Viskonsinas štats) uzsāk Senātā izmeklēšanu video spēļu vardarbības lietā, lai panāktu iespēju aizliegt vardarbīgās spēles. Kā pierasts, galu galā viņi mīkstina savu spriedumu, piedāvājot spēļu industrijai veidot reitingu sistēmu.

1994.
Nodibina ESRB

Tiek nodibināta The Entertainment Software Rating Board (ESRB), kas vērtēs video spēles. Jaunās organizācijas logo, kas sastāv no tās nosaukuma sākuma burtiem, tagad rotā video spēļu iepakojumus, kur tiek norādīts kādam vecumam ir paredzēta konkrētā spēle, līdz ar to pircējs var spriest arī par vardarbības un riska pakāpi spēlē.

Image

Nintendo reklamē 16 bitu konosoli
Nintendo izdod Super Metroid un atgūst 16 bitu konsoļu tirgus kontroli. Jaunās Super-FX čipu spēles, tādas kā Star Fox, ir paredzētas kompānijas cīņai pret Sega un tās 32 un 64 bitu konsolēm. Nintendo izdod arī Donkey Kong Country savas jaunās produkcijas prezentācijas laikā par izbrīnu visiem fanu pūļiem, kas bija gaidījuši 64 bitu konsoli. Šis solis pierādīja, ka pat lēnais Super NES CPU var konkurēt ar 3DO un Jaguar. Donkey Kong Country tiek atzīta par gada vislabāk pirkto spēli, un Nintendo pārdošanas apjomi gandrīz vai pietuvojas Genesis apjomiem.

Sega 32X
Sega izdod 32 bitu konsoli (vai kaut ko tamlīdzīgu). Sega izdod 32X (aptuvenā cena $179) un perifēro ierīci priekš Genesis, kas ļauj izmantot jaunas 32 bitu kārtridžu spēles, mēģinot novērst Atari Jaguar un Panasonic 3DO konsoļu pārdošanas apjomu pieaugumu. Porti no arkāžu poligonālajām spēlēm Virtua Racing un Star Wars ir izdevušies, tāpat arī id Software Doom.

Image

Nintendo izdod Super Game Boy
Nintendo izdod Super Game Boy (aptuvenā cena $59), adapteri, kas ļauj Game Boy kārtridžus spēlēt uz SNES ar papildus ekstrām.

Jaunās japāņu konsoles ir izdotas
Sega Saturn un Sony PlayStation tiek izdotas Japānā. Gada beigās kritiķi PlayStation atzīst par pārāko no abām.

1995.
Sega Saturn

Sega sasteigtā rīcība. Pēc tam, kad tika paziņots par Saturn izdošanu ASV “Saturndienā”, 2.septembrī, Sega sasteidza savus darbus un jauno sistēmu plašākām masām piedāvāja jau maijā par $399. Neskatoties uz to, pārdošanas apjomi bija ļoti zemi un tikai dažas spēles tika izdotas, jo pārējās iesaistītās kompānijas nebija gatavas tik agram izgājienam tirgū. Sega un 3DO ir gatavi paziņot par savu sadarbību 3DO M2 64 bitu tehnoloģijas pielietošanai. Tomēr darījums nenotiek, par ko tiek paziņots pēdējā minūtē, kaut arī sarunas ilga aptuveni gadu. 3DO attīstās dramatiski lēni, paredzot 64 bitu konsoļu iznākšanu, un Panasonic galu galā iegūst M2 tehnoloģiju savām mājas spēlēm un citām ierīcēm. Panasonic, kā tiek ziņots, samaksā par to $ 100 miljonus.

Nintendo Virtual Boy
Nintendo izdod Virtual Boy ($179), 32 bitu pārnēsājamo spēļu konsoli, lai nomierinātu satrauktos prātus, kamēr Project Reality, ko nu jau sauc par Ultra 64, tiek gatavots iznācienam tirgū. Kritiķi uzbrūk Virtual Boy, kritizējot acīmredzamos konsoles mīnusus.

Image

Sony PlayStation
Amerikas PlayStation izdošana. Sony izdod ASV PlayStation par $299, par $100 mazāk nekā paredzēts. Pārdošanas apjomi ir labi, kā arī sākotnēji pieejamo spēļu nosaukumi izpelnās mediju un pircēju uzslavas. Atari Jaguar pārdošanas apjomi turpina kristies, par spīti CD perifērās ierīces izdošanai, kas Jaguar atbalstītājos ievieš zināmas cerības.

Image

Nāves vēsma pār 32X un Sega CD
Sajūtot sabiedrības sajūsmu pēc iepazīstināšanas ar Sega Saturn un vairākām perifērajām Sega Genesis ierīcēm, Sega pievērš uzmanību The Neptune, sistēmai, kas kombinēs Genesis ar 32X un Sega CD perifērās ierīces. Līdz ar to Sega aizmirsa par Sega CD un 32X atbalsta veidošanu.

N64 Japānas klusais starts
N64 iznākšana Japānā bija gaidīta ar skaļu sākumu, bet tā kā tajā tika izmantota sen pārbaudīta preču izplatīšanas sistēma, pircējiem bija iespēja iegādāties savas N64 konsoles ar vietējo lielveikalu palīdzību. Līdz ar to netika radītas nekāds problēmas pircējiem. Nintendo sasniedza pārdošanas apjomu rekordus un ātri vien izpārdeva savu izdošanas sākumam sagatavoto platformu daudzumu., bet pēc dažām nedēļām N64 pārdošana praktiski apstājās, jo tie vairs nebija pieejami. Cilvēki, izsalkuši pēc jaunās konsoles, atteicās no trešās spēles Saikyo Habu Shogi, kas bija izlaista uz N64 uz tās izdošanas sākumu, jo tā nebija pietiekami kārdinoša. Baumas par mazo izstrādājamo spēļu skaitu izrādījās patiesība.

1996.
Konsoļu cenas krītas

Sony samazināja cenu PlayStation uz $199 un paziņoja par drīzumā gaidāmo daudzo produktu iznākšanu. Sega tika spiesta sekot šim piemēram un samazināt cenu arī savai platformai, bet izstrādātāju teiktais liecināja par bēdīgo Sega’s nākotni – baumoja, ka kompānija pārtrauks izdot programmatūru un pievērsīsies dažādu mājas ierīču programmatūrām priekš citām sistēmām. Panasonic, kam tagad piederēja 3DO M2 tehnoloģija, nepubliskoja mašīnu, bet gan lika 3DO runāt par gaidāmajām spēlēm, kuras kompānija turēja lielā noslēpumā. Lai vai kā, CD spēles pamazām sāka likties par vienīgo variantu priekš mājas video spēļu mašīnām, un visiem bija lielas šaubas par kārtridžu dzīvotspēju turpmāk.

Virtua Fighter 3
Jaunas arkāžu spēles. Sega paziņoja par Virtua Fighter 3 iznākšanu Japānā un ASV, satriecot iepriekšējos poligonu rekordus uz arkāžu automātiem. Saturn versija arī tika nekavējoties anonsēta. Liels daudzums simulatoru spēles strauji kļuva populāras uz arkādēm, to skaitā tādas, kā slēpošana, braukšana ar sniega dēli, skrituļošana un ātrās slēpošanas spēles no Namco un Sega. Tās kā arkāžu spēles uzsāka jaunu nepārsteidzošu pagrimuma periodu. Fighting (cīņu) spēļu kloni piesātināja tirgu tā, kā to pirms tam bija darījuši dažādi shooter un walk-and-punch spēļu kloni.

Saturn’a ziņas: labas un sliktas
Japānas Saturn pārdošanas apjomi bija labi un līdz ar to ieņēmumi bija augsti, bet Amerikas pārdošana bija bezcerīgi neveiksmīga.

Nintendo pārdod miljardo kārtridžu
Nintendo pārdod savu miljardo kārtridžu visā pasaulē – šis paziņojums tika izdarīts laikā, kad veikali sāka tīrīt savus plauktus no 16 bitu kārtridžiem mazās rentabilitātes dēļ. Segai rodas milzīgi zaudējumi, visas noliktavas tiek pārpildītas ar 16 bitu spēlēm, un Acclaim, bijušais Wall Street mīlulis, gūst vēl lielākus zaudējumus, jo tās noliktavas ir pilnas ar patiešām sliktām 16 bitu kārtridžu spēlēm.

Atari beigas
Atari Corporation apvienojas ar JTS, datoru cieto disko ražotāju, un oficiāli paziņo par Jaguar līnijas pārtraukšanu. Par šo faktu jau dažus mēnešus runāja neoficiāli.

Nintendo Atlantis
Pēc tam, kad daži on-line ziņu izdevumi bija atklājuši plānus par 32 bitu pārnēsājamo ierīci, Nintendo apliecināja par Atlantis eksistenci, uz RISC balstītu spēļu mašīnu, ko izstrādā Eiropas un Japānas Nintendo pieaicinātie izstrādātāji. Tautās laišanas plāni ātri tika aizēnoti ar tuvojošos Nintendo 64 iznākšanu.

Nolan Bushnell atkalparādīšanās
Nolan Bushnell atkal parādās industrijā kā Aristo Games prezidents – kompānijas, kas veido Internet stacijas arkādēm un bāriem.

Nintendo 64
Amerikas Nintendo 64 izdošana. N64 tiek izdots ASV. Vairāk kā 1,7 miljoni vienību tiek pārdoti pirmajos trijos mēnešos, un reiz bezcerīgie trešās kārtas izstrādātāji steidzas izdot savas spēles, lai nepalaistu garām lielo pirkšanas drudzi.

Image

Sony veiksme
Sony pārdošanas apjomi ir aptuveni $12 miljoni dienā Ziemassvētku iepirkšanās drudža laikā, un PlayStation iegūst savu pirmo vietu pasaulē kā nākamās paaudzes spēļu konsole. Video spēļu industrijai šis ir lielu ieņēmumu gads, un 32 bitu spēļu programmatūras cenas rāda, cik šī nozare ir neprognozējama.

Video spēļu muzeja atklāšana
Videotopia, ceļojošais muzejs, kas ir tendēts uz video spēļu vēsturi, tiek atklāts Pitsburgas Carnegie science Center 15.jūnijā.

Virtual Boy nāve
Nintendo pārtrauc Virtual Boy izstrādi, kas bija lemts neveiksmei. Nintendo vainu uzvēla savam dizaineram Gumpei Yokoi, kurš Nintendo bija nostrādājis vairāk kā 30 gadus un kurš bija atbildīgs arī par ļoti veiksmīgo Game Boy. Yokoi pamet Nintendo ar negodu un nodibina pats savu kompāniju.

1997.
Sony un Nintendo ļoti veiksmīgi uzsāk gadu

1997. gada sākumā Sony paziņo par pārdotajām 3.2 miljoniem PlayStation vienībām tikai ASV vien. Viena trešā daļa no šī skaita savus īpašniekus atrada 1996.gada Ziemassvētku laikā. Nintendo paziņo, ka Nintendo 64 pārdošanas apjomi ir sasnieguši 2.5 miljonus Ziemassvētku izpārdošanu laikā.
PlayStation ir pati populārākā spēļu konsole, šādi Sony paziņo aprīlī, kas pierāda to, ka PlayStation ir pati populārākā spēļu platforma visā pasaulē. Pārdošanas apjomi rāda, ka 5 miljoni vienību ir pārdoti Japānā, 4 miljoni ASV un 2.2 miljoni Eiropā. Šie skaitļi dubultojas pēc četriem mēnešiem, kad tiek pārdots 20 miljonais PlayStation. Analītiķi tic, ka PlayStation popularitāte saglabāsies arī visu 1998.gadu.

Sony izdod Yaroze ASV
Sony izdod $ 750 vērto Yaroze ASV. Yaroze ļauj lietotājiem pašiem radīt savas PlayStation spēles uz saviem mājas datoriem.

Super Nintendo 2.0
Nintendo izdod “Jaunu” konsoli. Daudziem par pārsteigumu, Nintendo klusiņām izdod SNES kompakto versiju, kuras cena veikalos ir $100. Kuriozs, jo kompaktais SNES tiek izdots pēc tam, kad Nintendo pirms četriem mēnešiem paziņoja par spēļu neizdošanu vairs uz 16 bitu konsolēm.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Jauni plāni priekš Zelda un 64DD .Nintendo pavasarī paziņo, ka tās ilgi gaidītā 64DD lieliskā spēle, Legend of Zelda 64, tiks izdota vispirms kā kārtridžu spēle. Tas liek daudziem domāt, ka 64DD nekad netiks izdots. Nintendo to noliedz un paziņo, ka spēles kārtridža versija tiks izdota vienlaicīgi ar 64DD versiju 1997.gada beigās. Dažus mēnešus vēlāk Nintendo paziņo, ka 64DD izlaišanas datums tiek pārcelts uz 1998.gada martu. Kārtridža nākšana tautās netiek atlikta.
Novembrī Nintendo izrāda Legend of Zelda 64 spēlējamo versiju Nintendo Space World izstādē. Tajā pašā laikā tiek paziņots, ka nu 64DD tiks izdots ne ātrāk par 1998.gada jūniju.

Jaunā Nintendo politika
Ietekmējoties no jaunajiem likumiem, ko izdeva Eiropas Ekonomiskā Komisija, Nintendo vairs nedrīkst pārdot Eiropas programmatūras kompānijām privilēģijas izstrādāt Nintendo spēles. Līdz ar to N64 spēļu izstrādātāji vairs nav ekskluzīvie N64 spēļu izstrādātāji. Kā arī likums vairs neļāva Nintendo pārvaldīt kārtridžu ražošanu.

Baumas par jauno Sega konsoli
Daudzi analītiķi paredzēja, ka Sega pirms laika gūs labumu no Saturn kā no 64 bitu konsoles, un jaunajā konsolē būs iebūvēts modēms, sešu vai astoņu ātrumu CD-ROM dzinis. Sega ātri vien apklusināja runas un paziņoja, ka tā neizlaidīs nevienu jaunu konsoli 1997.gadā un ka kompānija patreiz apstāsies pie Saturn.
Baumas tomēr bija daļēji patiesas. Tās izpauda, ka Lockheed Martin ir apsvēris dažus plānus par jauno konsoli jau iepriekšējā gadā. Galu galā Sega nolēma radīt pati savu konsoli. Jaunu sistēmu, ar segvārdu Black Belt, kurai bija lemts būt veidotai 3dfx Voodoo grafiskajā subsistēmā. Konsolē tika ievietots Hitachi jaunais SH-4 procesors, kas solīja 200MHz ātrumu un iespēju apstrādāt līdz 350 miljoniem komandu sekundē. Tika plānots, ka Black Belt būs CD-ROM dzinis, bet Sega neplānoja DVD sistēmu savā konsolē. Izrādījās, ka Sega of America pie Black Belt strādā viena. Sega of Japan strādāja pie Saturn uzlabošanas, ko tā sauca par Dural. Dural izmantoja PowerVR čipu. Pēc tam, kad Sega izlēma darboties ar Dural sistēmu, lielākā daļa no Amerikas dizaineru komandas pameta kompāniju. 3dfx lauza kontraktu un iesniedza tiesā prasību pret Sega. Pirms gada beigām Sega pārsauca jauno konsoli par Katana, japāņu vārdu, kurš apzīmē “zobens”. Segas mērķis bija izlaist Katana ASV 1998.gada oktobrī, kuru veikalos varētu iegādāties par aptuveni 199 dolāriem.

Baumo par jauno Sony konsoli
Baumu pienesēji no paša Sony apgalvoja, ka kompānija plāno jaunu 64 bitu konsoli ar papildus RAM un sistēma tiks darbināta uz R4000 čipa, un četru ātrumu CD-ROM dziņa. Konsole būs arī kā DVD atskaņotājs un atpazīs esošā PlayStation programmatūru. Apliecinot baumas, Sony oficiāli paziņoja, ka PlayStation 2, iespējams, netiks izlaista ātrāk par 1998.gadu.

Cenu kari
Japānas Nintendo 21.februārī paziņoja, ka tā samazinās Japānas N64 cenu līdz $137 14.martā. 27.februārī Sony paziņoja, ka tā nekavējoties samazina PlayStation cenu uz $200 Lielbritānijā un Austrālijā. Nedēļu vēlāk, 3.martā, Sony Computer Entertainment of Amerika paziņoja, ka tā pazemina PlayStation cenu uz $149. George Harrison no Nintendo paziņoja, ka šī cenu pazemināšana neietekmēs kompāniju un ka Nintendo negrasās rīkoties līdzīgi. Trīs dienas vēlāk Japāņu laikraksti, atsaucoties uz Hiroshi Yamauchi, ziņoja, ka Nintendo tomēr samazinās cenas N64 par 50 dolāriem marta beigās. Nintendo of America paziņoja, ka Yamauchi teiktais ir nepareizi saprasts ASV un atkārtoti apstiprināja, ka tā nepazeminās cenas. ASV Nintendo cenas pazemināja pēc divām nedēļam un N64 tad maksāja 150 dolārus. Sega Saturn’a cenu pazemināja jūnijā uz 150 dolāriem.

Sega plāno ekskluzīvas Saturn’a spēles Japānā
Saturn turpināja būt ļoti populārs Japānā un Sega of Japan paziņoja, ka tā pārdos ekskluzīvu ar Saturn savietojamu hardware Japānas lielākajā lielveikalu tīklā. Kā pirmais būs disks ar nosaukumu Digital Dance Mix, kur būs 3D animācijas kopā ar populārākajām Japānas dziedātājas Namie Amuro dziesmām.

Street Fighter III
Jauna arkāžu spēle. Sega izdod savu otro poligonu arkāžu mašīnu Super GT Scud Race Japānā un Amerikā. Saturn ports netiek anonsēts. Capcom izdod savu ilgi gaidīto Street Fighter III Japānā, ko Amerikā visi vienkārši sauc par “trīs”, un kā rāda sākotnējie dati, tad tie neattaisno sākotnējās cerības. Kompānijas vēsture ar līdzīgām cīņu žanra spēlēm radīja tai zaudējumus.

Sega Channel aiziet no ētera
Novembrī Sega Channel paziņoja par savu lēmumu pārtraukt raidīšanu 1998.gada jūnijā. Lielākajai daļai tas bija pārsteigums, jo šis serviss gadu bija uzsācis ļoti veiksmīgi. Par nelaimi, Genesis ir pietuvojies savam norietam, jo lielu popularitāti ir ieguvis PlayStation un N64, un Sega Channel zaudē savu lielo nozīmi spēļu industrijā.

Sega vēlas apvienoties ar Bandai
23.janvārī Sega paziņo par savu saplūšanu ar Japānas rotaļlietu kompāniju Bandai, kas notiks 1.oktobrī. Jaunā kompānija tiks saukta par Sega Bandai. Rodas problēmas, jo Bandai turpina plānot izdot trešās puses programmatūru priekš PlayStation. Bandai nolemj neturpināt savu neveiksmīgo Pippin, kas spēcīgi konkurē ar Saturn’a Netlink. Bandai apstiprina apvienošanos 26.maijā. Divas dienas vēlāk darbinieki nāk klajā ar paziņojumu, ka tie ir pret apvienošanos. Bandai prezidents Makoto Yamashima uzņemas pilnu atbildību par izgāzušos apvienošanos un atkāpjas no sava amata.

Tamagoči
Tamagoči drudzis. Viens ļoti vienkāršs izskaidrojums nevieksmīgajam savienības mēģinājumam ir, ka Bandai vairs nav vajadzīga Sega palīdzība savu pārdošanas apjomu uzlabojumam. 1996.gada novembrī Bandai izdod Tamagoči (Tamagotchi) Japānā, kas vienatnē nostabilizēja kompānijas ienākumus. Tamagoči ātri vien kļuva par Japānas apsēstību, pārdodoties pat par vairākiem simtiem dolāru, kaut gan tā patiesā iepakojuma vērtība bija aptuveni 16 dolāri.
Bandai laiž pārdošanā Tamagoči arī ASV maijā. F.A.O.Schwartz, pirmais ASV veikals, kas tos pasūtīja, trijās dienās pārdeva aptuveni 30 000 vienības. Bandai paziņo par PC un Game Boy versijām. Tas notiek ilgi pirms citas kompānijas, tādas kā Tiger Electronics, izdod savus virtuālos mājdzīvniekus.

Image

StarFox 64 – rekordists
Nintendo steidzīgi paziņo, ka tās StarFox 64 ir “karstākā” video spēle uz jebkuras platformas, kad tai tiek izpārdotas 300’000 kopijās tikai 5 dienās pēc iznākšanas 30.jūnijā. Eksperti gan apgalvo, ka tas attiecas tikai uz ASV tirgu, jo Final Fantasy VII Japānā (janvārī) triju dienu laikā tiek pārdota vairāk nekā divos miljonos kopiju.

Tiger game.com
Tiger izdod Game Boy konkurentu. Tiger izdod melnbaltu portatīvo spēļu sitēmu, ko nosauc par game.com, kas solās būt Game Boy konkurents. Game.com ir papildināts ar dažādām iebūvētām ekstrām, kā piemēram, ar kārtīm, kalkulatoru, adresu un telefonu datu bāzi, un kalendāru. Kā arī game.com var izmantot parasto PC modemu savienojumiem ar interneta teksta e-pasta servisiem.

Game Boy tēvs mirst "muļķīgā" negadījumā
1997.gada 4.oktobrī Gumpei Yokoi, Game Boy izgudrotājs, iekļuva autoavārijā. Kad 56 gadus vecais Yokoi izkāpa no mašīnas, lai aplūkotu mašīnai nodarītos zaudējumus, viņu notrieca cita mašīna un Yokoi mira. Game Boy bija pats veiksmīgākais Yokoi produkts, tai pat laikā viņš bija atbildīgs arī par Game & Watch, Virtual Boy un t.s. d-pad, kas geimpados aizvietoja sākotnējos džoistikus.

Nintendo apkopo datus par darbu pie savas krāsainās portatīvās sistēmas
Nintendo paziņo, ka ir gatava informēt par savu izstrādājamo portatīvo krāsaino sistēmu Atlantis. Atlantis, kas tika “iekonservēts” lielā Game Boy panākumu ietekmē, būšot 32 bitu sistēmas portatīvā konsole ar CPU procesoru un tā ļaus 30 stundas spēlēt, nemainot baterijas. Nintendo solīja, ka izstrādājumi tiks izsūtīti trešās puses kompānijām šī paša gada beigās.

Telegames sadarbojas ar Atari
Telegames pārsteidza daudzus un izdeva sešas jaunas spēles, ieskaitot Breakout 2000 priekš Atari Jaguar un divas priekš Lynx. Spēles netika plaši izplatītas un gandrīz nemanot tās arī pazuda.

Apmulsums ap M3
Jūlijā Japānas avīzes ziņo, ka intervijas laikā Matsushita oficiālais pārstāvis minējis, ka M2 varētu tikt nepabeigta un konsoles izstrādātāju komanda varētu tikt izformēta. Matsushima pārstāvis nekavējoties oficiāli paziņoja, ka ir pārprasts. Viņš apgalvoja, ka M2 ir gatavs izdošanai ar 10 spēlēm un patreiz ir atlikta tā izdošana tikai tādēļ, ka uz doto brīdi tirgū ir pārāk daudz jauno konsoļu, ar kurām būtu jāsacenšas. Drīz pēc tam Matsushita prezidents Yoichi Morishita paziņoja, ka M2 netiks vispār izdota kā video spēļu konsole. Morishita minēja, ka M2 tehnoloģija varētu tikt pārveidota kā multi-mēdiju konsole – par tādu konsoli, kādu 3DO un Philips CD no paša sākuma gribēja to radīt.

VM Labs paziņo par saviem plāniem
Novembrī 3 gadus vecie VM Labs oficiāli paziņoja, ka strādā pie jaunas video spēļu konsoles, kas varētu tik izlaista 1998.gada pašās beigās. VM Labs galva Richard Miller paziņoja, ka “Project X” ir realitāte, bet viņš neminēja specifiskos jaunās konsoles datus, tikai to, ka tā tiks ražota vairākās kompānijās, kā to 3DO Company bija darījusi ar 3DO sistēmu.

Gamework atver durvis
Gamework atver durvis ar Holivudas cienīgu pasākumu. Tas notiek viņu pirmajā mājvietā Sietlā 15.martā. Centra atvēršana Losandželosā un Lasvegasā notika šā paša gada beigās. Gamework plāno atvērt aptuveni vēl 100 centrus līdz 2002.gadam.

Arizona ierobežo vardarbību ar jaunu likumu
Arizonas štats izdod jaunu likumu, kas bērniem neļaus pārdot un demonstrēt vardarbību saturošus materiālus, tajā skaitā arī video spēles. Likumā vardarbība tiek definēta kā grafiska asins, spīdzināšanas attēlošana, seksuālu ainu izmantošana, kanibālisms, sakropļošana, slepkavības, urinēšana vai defekācija ar vardarbīgu un pretdabisku saturu. Likums tā arī pilnībā netika apstirpināts, bet tomēr ieviesa zināmas pārmaiņas.

Senatori ir apmierināti ar video spēļu industriju
Senatori Kohl un Leiberman, tie divi, kuri bija atbildīgi par spēļu reitingiem, publicēja savu ikgadējo atskaiti par to, kā industrija ir uzklausījusi un ieviesusi viņu priekšlikumus. Visā visumā senatori bija apmierināti. 1997.gada beigās lielākajai daļai spēļu tiek norādīti reitingi uz to iepakojuma. Senatori ir mazāk apmierināti ar izplatītājiem, jo lielākā daļa veikalu nav ieinteresēta ievērot vecuma cenzu un netirgot spēles jauniešiem un bērniem. Arkāžu industrija, kurā vēl aizvien tiek domāts par reitingu sistēmas ieviešanu, netiek apskatīta no senatoru puses.

Lai lasītu pirmo raksta daļu spied šeit.
Lai lasītu trešo raksta daļu, spied šeit.
sincerely yours
agressor
www.syndicate.lv

Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest