Pūķu tandēms (Legend of Spyro)

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
Grammaton
 
Posts: 643
Joined: Dec 9th, '08, 13:55
Location: Riga

Pūķu tandēms (Legend of Spyro)

Postby Grammaton » Feb 23rd, '09, 01:04

Image

Legend of Spyro: Dawn of the Dragon

Pūķītis Spyro ir kopā ar mums jau kādus desmit gadus, un savu ceļu aizsāka uz PlaySation. Dawn of the Dragon ir jaunākais un arī pēdējais garadarbs Legend of Spyro triloģijā. Kā jau visās triloģijās (un citās x-loģijās), loģiski domājot, noslēguma daļai būtu jābūt satriecošai vai grandiozai, lai būtu sajūta – “jā, tā bija varena sērija”. Diemžēl Spyro nepārliecināja.

21.oktobrī 2008.g. Sierra Entertainment klajā laida Legend of Spyro: Dawn of the Dragon, kas paredzēta Xbox 360, PS3, PS2, kā arī Wii un DS platformām.
Spyro un viņa pāriniece Cynder ir iesaldēti ledus klucī pēc spēles otrās daļas. Pa šo laiku ļaunais Dark Master izplata pa pasauli savu ļaunumu. Tā Spyro un Cynder ledū pavada veselus trīs gadus, kad beidzot tiek atbrīvoti. Kopā viņiem ir jāstājas pretī savam lielākajam ienaidniekam un jāuzveic viņa ļaunums.
Spēle ir spēlējama single-player vai co-op, multipayer nav. Single-player modē spēlētājs vada vienu vai otru pūķi – Spyro vai Cynder. Starp abiem pūķiem ir iespējams pārslēgties jebkurā spēles brīdī. Kamēr tiek spēlēts ar vienu no pūķiem, otru vada AI, tiesa, brīžiem viņš kaut kur iesprūst vai netiek līdzi, tādējādi bremzējot visu pagastu. Co-op viss ir skaidrs – katrs spēlētājs vada savu pūķi.
Katram pūķim spēlē ir savas, tā teikt, īpāšās spējas. Spyro tās ir uguns, elektrība, zeme un ledus, savukārt Cynder – inde, vējšs, ēna un bailes. Katras šīs spējas ir jāizmanto vai nu cīņās laikā vai arī kādā citā brīdī, lai pārvarētu kādu šķērsli vai tiktu kaut kur cauri. Atšķirībā no iepriekšējām daļām, šajā daļā abiem pūķiem ir iespēja lidot jebkurā brīdī vienalga kur un cik ilgi, tikai, protams, ir dažādi apstākļi, kas var kavēt šo lidojumu, piemēram, stiprs vējšs. Spēles gaitā ir arī jāvāc dažādi kristāliņi (gems). Cīņu laikā no pretinieka var izsist zilus gemus, kas dod sava veida expierence punktus, kas dos abiem varoņiem power-up. Zaļie gemi dod iespēju pielietot savas īpašās spējas. Un sarkanie gemi atjauno dzīvības. Visus šos gemus var iegūt vai nu no īpašām kristāla vietnēm, tās padauzot, vai arī no dažādiem objektiem – vāzēm, traukiem. Cīņu laikā ir iespēja veidot combos, un, jo lielāku combo dabū, jo vairāk zilo gemu var iegūt. Bet cīņas kopumā ir vienveidīgas un paredzamas. Vēl kāda lieta, kas pat nedaudz sāka kaitināt – kameras rakurss. Spēle tomēr ir 3D, taču ir sajūta, ka brīžiem esi iesprostots kādā kastē. Ar terminu free-mode mēs taču saprotam, ka varam kustināt kameru jebkurā virzienā un jebkurā brīdī, lai varētu paskatīties, kas ir aiz malas, stūra vai vienkārši palūkotos kādu labu ainavu, taču Spyro kamera tiek ierobežota. Ir iespēja to kustināt, bet, piemēram, uz kādas platoformas, kur stāvam, nevar kameru pagriezt tā, kā varbūt gribētos, līdz ar to, īsti nevar redzēt vietu, uz kuru vajadzētu pārlidot vai aiziet. Un kādā no alām kamera ir piesaistīta bez maz vai pie vienas sienas, neļaujot normāli apskatīt telpu.
Spēles Menu gan izskatās pēc filmas DVD menu.

Image Image Image Image Image Image

Vienīgais pluss grafikai ir ainavas un fons. Tās ir glīti izveidotas un sakārtotas, gluži kā pasakās bērniem, kā tam arī būtu jābūt. Spēle tomēr ir salīdzinoši svaiga, tāpēc prasījās, ka tēlu modeļi un citi objekti būtu nedaudz kvalitatīvāki un smukāki. Man traucē daudzstūrainie tēlu elkoņi.
Jāsaka, ka skaņu šajā spēlē ir sarežģīti novērtēt. Spyro ir ierunājis Ellijah Wood, Christina Ricci Cynder lomā un arī Gary Oldman Ignitus lomā. Aktieri jau labi un ierunāts arī labi, galu galā, spēle tika nominēta IGN balvai Best Voice Acting 2008 priekš Wii. Mūzika arī nav peļama – spēj radīt vajadzīgo noskaņu. Savukārt pārējās skaņas un efekti gan ir tādi “so, so”.

Jāatceras, ka tomēr šīs spēles mērķauditorija ir bērni. Īsti nezinu, vai bērni spēj atšķirt kvalitatīvu no ne pārāk kvalitatīvas grafikas. Un arī saprotu, ka dialogos skaņai jābūt, neatbilstoši situācijai, skaļākai un skaidrākai, lai bērns saprastu, kas tiek pateikts. Tie, kas ir spēlējuši iepriekšējās triloģijas daļas vai vispār kādu citu Spyro daļu, un sevi uzskata par šīs spēles faniem, uz šo daļu pievērs acis. Savukārt tie, kam agrāk vispār nav bijusi nekāda darīšana ar šo sēriju, visticamāk neko īpašu nesagaidīs. Ražotājs ir noteicis vecuma robežu: 10+, bet uzskatu, ka vajadzētu ieviest vecuma robežu 10 – 15. Var redzēt, ka izstrādātāji ir centušies, bet tomēr kaut kā beigās nesanāca.

Image

Mans vērtējums:

Gameplay: 6
Graphics: 6.5 (tikai ainavu dēļ)
Sound: 6
Value: 5.5

Vidēji: 6

Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron