Survival Horror

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Survival Horror

Postby Disfigurator » Feb 9th, '09, 19:04

Image

PIEDĀVĀJUMAM DESERTĀ: SURVIVAL HORROR CILDINĀŠANA
Saturs: dažādu manu šai tēmai veltītu rakstu apkopojums.

Nedaudz par Survival Horror videospēļu žanra vēsturi:
Ja parokamies dziļākā pagātnē un pasmejamies par apgalvojumiem, ka Resident Evil radīja šo žanru, tad par šī žanra agrīnāko aizmetni var uzskatīt Capcom veidoto spēli Sweet Home (PC spēle, kuru neesmu spēlējis), kura bija Capcom veidotās Resident Evil spēles veidotāja Shinji Mikami viens no iedvesmas avotiem, kopā ar Alone In The Dark un Clock Tower, kuru gameplay un stāstu tematikas (šausmu) apvienojums ir atgremots iekš minētā Resident Evil.

Par īsteniem šī žanra aizmetņiem uzskatu divas minētās šausmu, baiļu pildītās Action Adventure spēles (lietota šāda žanra klasifikācija, jo uz to brīdi vēl neeksistēja jēdziens "Survival Horror" ar nosaukumiem Alone In The Dark (1992) un Clock Tower (1995).
AITD arī ir galvenā žanra elementu noteicēja, kurus vēlāk izsmalcināja Resident Evil un citas vēlākās šī žanra spēles.
Tātad, kļūdaini ir uzskatīt Resident Evil par šī žanra aizmenti. Šī spēle tikai izveidoja šo divu vārdu eleganto savienojumu, ierakstot to savā "loading" ekrānā, citēju: "Enter the world of survival horror".
Bet būtībā Resident Evil izdarīja divas labas lietas - žanru definējoši atgremoja galvenos šī žanra gameplay elementus (smeļoties no minētā Alone In The Dark un Clock Tower) un izveidoja žanra nosaukumu. Bet nepārprotiet - spēle nav atgremojošs un vemjošs mēsls pēc būtības.

Raksturīgais game-play:
Image
Domāju, ka pats žanra nosaukums izgājis ārpus RE rāmjiem pateicoties tā trāpīgumam, jo šī žanra spēles savā "settingā" noliek protagonistus neaizsargātā, drošības, pārākuma un resursu nodrošinājuma ziņā zemākā pakāpē, nekā ienaidnieku. Šīs kombinācijas rezultātā protagonisti visbiežāk ir parasti ierindas cilvēki (izņemot Capcom veidotās šī žanra spēles), kuri dažādu iemeslu dēļ nokļuvuši prātam neaptveramā, neapskaužamā murgā un tiem ir jāatrod veidi, paņēmieni, resursi, ar kuru palīdzību noturēties pret šo pārāko pretinieku un izdzīvot šajā visapkārt draudošajā vidē.
Tādējādi Survival Horror žanrs sevī iekļauj arī kripatiņu Strategy žanra, jo šī žanra spēles nav tās, kurās varēsi izskriet cauri ienaidnieka mūriem, atstājot pūstošu gaļu aiz sevis.
Šī, runājot gamespot.com vārdiem, būs vienvirziena biļete uz "reload" ekrānu, tā teikt, jo būsi iztērējis ļoti vērtīgus resursus - munīciju un dzīvības. Šo divu resursu trūkums vislabāk raksturo žanra specifiku no gameplay viedokļa. Jā, Survival Horror spēlēs ir atrodami ieroču kalni. Bet ziniet ko - naidnieki būs krietni vairāk par pieejamo munīciju un kļūdas atsauksies uz iespēju pieveikt šo spēli vai nožēlojamu izgāšanos un pārspēlēšanu no jauna, ja gadījies pārseivot pāri.
Jādomā - vai šis naidnieks ir pietiekami traucējošs, lai izpelnītos lādiņu ievadi savā miesā, vai arī vislabākais risinājums būs izvairīties - paslēpjoties vai paskrienot garām, vai vienkārši - apmuļķojot, ievilinot slazdos un stūros, utt. Stratēģija, stratēģiska domāšana, uzsveru vēlreiz.
Par pārējo žarnu esību iekš šī žanra nevienam geimerim nevajadzētu apšaubīt, jo Survival Horror apvieno gan Action, gan Adventure, gan Shooter, gan Puzzle videospēļu žanru labumu kalnus.

Vēl pie gameplay varam piemest spēles vizuālo un audiālo aspektu - pārsvarā tās ir tumšas, uz brūniem un sarkaniem, melniem toņiem orientētas spēles (atkal jāsaka - izņemot Capcom radījumus, kur centrējas uz pašu Survival Horror gameplay pamatelementu apspēli, mazāk uz baidīšanu), rādītas no trešās personas skata punkta ar stāstu caurvijošām šausmām un tikpat baisu, ja ne baisāku audiālo un vizuālo noformējumu gan pretinieku, gan gore (asinis un gaļa visapkārt) ziņā (baisākos eksemplārus meklēt nākamajā diskusijā).

Bet spēli neveido pliks gameplay vien. Vēl ir vajadzīgs stāsts. Un šī nu ir tā lietiņa, kura šajā žanrā mēdz spīdēt, aizraut, iedziļināt visvairāk (pērles meklēt nākamajā diskusijā).


Ieteicamākie Survival Horror žanra spīdekļi
Image
Sākšu ar to, ka šis ir subjektīva rakstura ieteikumu kopums, jo visas šī žanra spēles neesmu spēlējis.
Bet zemāk uzskaitītās spēles noteikti ir aplūkošanas vērtas.

    ALONE IN THE DARK sērija.
    Cilvēkam ir jāzina vēsture! Un arī spēle pati par sevi ir gan atmosfēriski, gan vizuāli, gan audiāli baudāma. AITD pat pamanas nedaudz sabaidīt. Bet puzles mēdz būt pagrūtas šajā sērijā.

    CLOCK TOWER sērija
    Līdzīgi kā AITD gadījumā - cilvēkam ir jāzina vēsture! Jāņem vērā, ka pirmās 2 šī žanra spēles ir arhaiska point-and-click tipa spēles no vadāmības viedokļa. Trešā gan ir pilnībā iekš 3D orientēta, vadāma ar pierastiem vadības instrumentiem.

    RESIDENT EVIL sērija.
    Nu, kur tad nu bez tās?! OK, izņemot ceturto, to vairs neuzskatu par Suirvival Horro vārda cienīgu (RE4 = Horror/Adventure/Shooter), lai gan pati spēle ir lieliska.

    DINO CRISIS sērija.
    (Te jau jāsāk pamatoti smieties, ka viss žanrs pieder Capcom)
    Zombiju un maitēdāju vietā ir citas maitas - šoreiz dinozauri, bet viss pārējais ir savās vietās, ieturēts iekš vairuma vislabāko šī žanra manieru.

    SILENT HILL sērija.
    Nu, kur tad nu bez šī majestātiskā un godpilnā spīdekļa? No fiksētiem skatu leņķiem dodamies uz pilnīgu 3D vidi, iemetamies iekš neaprakstāma skaistuma un apmēra šausmām, kuras palien zem ādas, saceļ matiņus, un baudam. Baudam. Baudam cītīgi. Pārspēlējam. Baudam. Baudam... Nebeidzams skaistums. Unikāla spēļu sērija. Mana apjūsmošana sastopama arī te:
    http://www.draugiem.lv/?pid=3179105
    http://www.draugiem.lv/?pid=​3178758

    FATAL FRAME sērija.
    Vislabāk šo spēļu sēriju raksturo bailes. Jā, to šeit ir vairāk kā iekš jebkuras citas manis spēlētās Survival Horror spēles. Šis ir radījums adrenalīna un baiļu izjūtas kārotājiem. Unikāla, viscaur japāniska spēle ar ietvertu Japānas mitoloģijas apdzīvojumu tajā, kurš ir baiss jau pēc būtības.

Survival Horror spēļu saraksts
Image
Iekopēšu dažu censoņu iekš gamespot publicēto Survival Horror spēļu listi. Noderēs, protams!

    OLD SCHOOL SURVIVAL HORROR:
    (īstākā un tīrākā manta, citas zemāk aplūkotās kategorijas ir ar S-H elementiem)

    Alone in the Dark (PC, 3DO, MAC)
    Alone in the Dark: The New Nightmare (PS2, DC, GC, PC)
    Carrier (DC)
    Clock Tower (SNES)
    Clock Tower: First fear (PS) [!]
    Clock Tower 2: The Struggle Within (PS)
    Clock Tower 3 (PS2)
    Deep Fear (SAT) [!]
    Dementium, The Ward (DS)
    Eternal Darkness: Sanity's Requiem (GC)
    Fatal Frame (PS2)
    Fatal Frame 2: Crimson Butterflies (PS2)
    Fatal Frame 3: The Tormented (PS2)
    Haunting Ground (PS2)
    Kuon (PS2)
    Martian Gothic: Unification (PS, PC)
    Obscure (PS2, XBOX, PC)
    Obscure 2 (PS2, PC, Wii)
    REmake (Resident Evil, GC)
    Resident Evil (PS, PC) [!]
    Resident Evil 2 (PS, GC, DC, N64, PC)
    Resident Evil 3: Nemesis (PS, GC, PC)
    Resident Evil 0 (GC)
    Resident Evil: Code Veronica/X (PS2, GC, DC)
    Resident Evil Outbreak (PS2)
    Resident Evil Outbreak file #2 (PS2)
    Ripper (PC)
    Rule of Rose (PS2)
    Silent Hill (PS)
    Silent Hill 2 (PS2, XBOX, PC)
    Silent Hill 3 (PS2, PC)
    Silent Hill 4: The Room (PS2, XBOX, PC)
    Siren (PS2)
    Siren (PS2) [!]


    SURVIVAL HORROR-ACTION:
    Blair Witch Volume 1: Rustin Parr (PC)
    Blair Witch Volume 2: The Legend of Coffin Rock (PC)
    Blair Witch Volume 3: The Elly Kedward Tale (PC)
    Blood (PC)
    Blood 2: The Chosen (PC)
    Cold Fear (PS2, XBOX, PC)
    Condemned: Criminal Origins (XBOX360, PC)
    Curse: the Eye of Isis (XBOX, PC)
    D2 (PC)
    Dino Crisis (PS, DC, PC)
    Dino Crisis 2 (PS, PC)
    Enemy Zero (SAT)
    Extermination (PS2)
    F.E.A.R. (XBOX360, PS3, PC)
    Fear Effect (PS)
    Fear Effect 2: Retro Helix (PS)
    Final Doom (PS, PC)
    Ghosthunter (PS2)
    Nosferatu: The Wrath of Malachi (PC)
    Realms of the Haunting (PC)
    Requiem: Avenging Angel (PC)
    Resident Evil: Survivor (PS)
    Resident Evil: Dead aim (PS2)
    Resident Evil: Gaiden (GBC)
    Resident Evil 4 (GC, PS2)
    Run Like Hell (C64)
    Shadow Man (DC, N64, PS, PC)
    Shadow Man: Second Coming (PS2)
    System Shock 2 (PC)
    The Suffering (PC, XBOX, GC, PS2)
    The Suffering: Ties that bind (PS2, XBOX, PC)
    The Thing (XBOX, PS2, PC)
    Undying (PC, MAC)


    SURVIVAL HORROR-ADVENTURE:
    7th Guest (PC, CDI)
    11th hour (PC, 3DO)
    Alone in the Dark: One Eyed Jack's Revenge (SAT, PC)
    Alone in the Dark 3 (PC, MAC)
    American McGee's Alice (PC, MAC)
    Bad Mojo (PC)
    Barrow Hill: Curse of the Ancient Circle (PC)
    Blue Stinger (DC)
    Call of Cthulu: Dark Corners of the Earth (XBOX, PC)
    Call of Cthulhu : Shadow of the Comet (PC)
    Countdown Vampires (PS)
    D (PC)
    Dark Seed (PC, MAC, SAT, PS)
    Dark Seed II (PC, SAT, PS)
    Dead Rising (XBOX360)
    Dracula
    Echo Night (PS)
    Echo Night 2 (PS)
    Echo Night Beyond (PS2)
    Friday the 13th (NES)
    Gabriel Knight (PC)
    Harvester (PC)
    Illbleed (DC, PC)
    Koudelka (PS)
    Michigan (PS2) [!]
    Midnight Nowhere (PC)
    Nightmare Creatures (N64, PS, PC)
    Nocturne (PC)
    A Nightmare on Elm Street (NES)
    Pathologic (PC)
    Penumbra: Episode 1 (PC)
    Phantasmagoria (PC)
    Phantasmagoria 2 (PC)
    Sanitarium (PC)
    Splatter House (PC)
    Shivers (PC)
    Shivers 2: Harvest of Souls (PC)
    Uninvited (NES)
    X-Files: Resist or Serve (XBOX, PS2)



    APZĪMĒJUMI:
    PS = Sony PlayStation
    PS2 = Sony PlayStation 2
    PC = Nu, kurš tad šo nezina. Dators, protams.
    NES = Nintendo Entertainment System, pie mums, pirātu dēļ, šīs sistēmas spēles labāk zināmas kā Dandy vai Zhiliton, u.c.
    SNES = Super Nintendo Entertainment System (konsole, kura bija nedaudz pārāka par Sega Genesis (Mega Drive 2))
    XBOX = Microsoft XBOX, protams.
    N64 = Nintendo 64
    DC = Sega Dreamcast (tehniskā ziņā nedaudz spēcīgāka konsole par PS)
    GC = Nintendo GameCube
    Wii = wii, bet, ja nopietni, tad Nintendo Wii konsole
    SAT = Sega Saturn
    3DO = 3DO kosole (sīkāk var izlasīt iekš wikipedia)
    GBC = Nintendo Game Boy Color
    [!] = svarīga (vēsturiski ietekmējusi citas) spēle, vai arī ļoti laba, vai arī izlaista tikai Eiropā un Āzijā.

    http://uk.gamespot.com/pages/unions/rea ... .php?topic​_id=​22646665&union_id=2705

Capcom gaumes Survival Horror
Rakstot RE4 recenziju, palika neliels un vispārējs pārpalikums ar sekojošu saturu:

Capcom Survival Horror spēles izceļas ar savu lielisko gameplay kvalitāti, gore kvalitāti, idejām, seksualitāti un laba, spodrināta "B" kino atmosfēru, kā arī ar mīlestību pret gotisko arhitektūru, viduslaikiem, pilīm, zinātnēm, zinātnisko fantastiku un alķīmiju. Gandrīz visi šie elementi dažādās proporcijās ir visās Capcom Survival Horror žanra spēlēs.

Bet, nākas secināt, ka Capcom nemīl baidīt spēlētājus, vai arī dara to tik amerikāniski, ka tas kļūst smieklīgi, nevis baisi.
Bet, Capcom savu Survival Horror spēļu spēlētājus bieži tur spriedzē un episki dzen stūrī, liekot izdzīvot, panākot to ar dažādiem neķītriem veidiem, kā, piemēram., pretinieku pārspēku un totāli totālu resursu minimumu, kura dēļ Capcom Survival Horror žanra spēles ir vienas no grūtākajām – nākas pielietot krietnu devu stratēģiskās domāšanas, lai tiktu kaut nedaudz uz priekšu.

Šādu uz spriedzes un maiga gore būvētu Horror Capcom mīl. Spriedze, resursu minimums, patiesa cīņa par izdzīvošanu, nemirušie vai citādi pārdabiskie pretinieki... Lieliska žanra formula – Capcom radītā Horror gars un dvēsele.

Visās Capcom Survival Horror spēlēs ir rotaļas minētajiem elementiem, kuri palīdz būvēt dažādos stāstus – tikai katrā atsevišķā spēlē/sērijā ir citādi akcenti, kuri rada citādu piedzīvojumu.


Ilgu dzīvi vēlu Capcom, jo itin bieži uznāk vēlme eleganti, tajā pat laikā truli šķaidīt zombjus īsta “B” kino un Brutal Death Metal garā, hell yeah!!!

Kā arī tīkami ir tie tumsnējie, interesantie un seksualitātes caurvītie piedzīvojumi, kādus sniedz Clock Tower 3, Haunting Ground un nedaudz arī Resident Evil.


Survival Horror videospēļu tumsā
ASINIS, GAĻA, PSIHOLOĢIJA, SPOKI, DARK AMBIENT, GROTESKAIS, TUMŠAIS, IEMĪLAMAIS, MĪLAMAIS...!
Image

Visu to, kā arī spilgtu saikni ar protagonistu, sniedz teju tikai un vienīgi šausmu žanrs (sakne: jārūpējas par protagonistu, jāsaudzē no briesmām, u.tml. + aplūkotie, mūžam dzīvie un baisie temati). Bet nu, man šķiet, ka ar visu savu verbālās masturbēšanas radošo potenciālu, es gluži vienkārši nespēju vārdiem aprakstīt to, cik ļoti man tuvs un dārgs ir šis videospēļu žanrs, nespēju vārdiski materializēt šo mīlestību, kaisli. Zinu tikai to, ka pašlaik izjūtu vienu sajūtu – pamest darbu, skriešus doties mājās, aizvērt aizkarus, lai radītu tumsu, uzlikt Silent Hill 2 OST un izvilkt visas Survival Horror spēles no mana disku skapja un apskaut tās, vāļāties tajās. Pie velna - pat pārgulēt ar ikkatru no tām!
Ir baudītas dažādas šausmu manifestācijas dažādos formātos – spoku stāsti, kuri bija cieņā jau bērnībā (daudz tika lasītas tās divas spoku stāstu grāmatiņas), šausmu filmas, ar kurām sencis iepazīstināja jau visnotaļ agrā bērnībā (pirmā, kuru atceros, bija Hellraiser), šausmu īsstāsti internetā un visbeidzot – šausmu videospēles, kuru virsotne ir Survival Horror žanrs. Kārtīgu šausmu grāmatu vēl neesmu paguvis izlasīt.

Ja sadalām šos šausmu piesūcinātos materiālus pēc to ietekmes spēka (subjektīvi, protams), iegūstam šādu ainu:
· Survival Horror;
· Šausmu stāsti;
· Šausmu filmas.

Kamdēļ labāk par filmām?
Tie, kuri kaut reizi ir redzējuši šausmu spēli, būs ievērojuši, ka tajā pārsvarā ir kinematogrāfisks kameras darbs (nemaz nerunājot par filmiņām), kurš mēdz pārsteigt uz katra soļa ar saviem dīvainajiem, mākslinieciskajiem un abstraktajiem skatu punktiem. Tātad – ja spēli skatās, nevis spēlē – iegūstam filmai līdzīgu piedzīvojumu, kurš nereti (nebūsim naivi) pārspēj filmas gan ar savu dziļumu (pa 6-20 un vairāk game-play stundām var pateikt DAUDZ vairāk, nekā pa 2 filmas stundām), gan ar ideju, gan ar stāsta pasniegšanas manieri – spēlēs ne tikai runā un rāda, bet arī pēta, lasa, daudz vairāk domā un seko līdzi: piedalās interaktīvi un interaktivitāte (bet ne gluži notikumu kontrole kā tas ir izcilās šausmu spēlēs) pati par sevi pieved šausmām daudz tuvāk. Sanāk šausmu filmas spēlēšana, kas ir daudz iedarbīgāka par skatīšanos, jo pats piedalies un IZTEIKTI jūti līdzi protagonistam, saudzē to (game over nav mērķis).

Kamdēļ labāk par stāstiem?
Jo spēle jau satur stāstu – izcilas spēles satur izcilus stāstus, pretējā gadījumā es nesaucu kādu spēli par izcilu esam (tech-demo (vairums mūsdienu FPS) nav spēle). Turklāt uz ekrāna notiekošais game-play pats par sevi skaistina un dažādo stāstīto, filmiņu laikā vizuāli uztverto un spēles laikā izlasīto.
Turklāt iekš J-Horror spēlēm ir visnotaļ izplatīta tāda parādība kā “atvērtas” beigas – tādas, kuras nepasniedz visu uz paplātes, bet rada nepieciešamību salikt to kā puzli, kuras fragmenti ir salasīti spēles laikā un noglabāti smadzenēs, nepieciešamības gadījumā pārspēlējot spēli, meklējot detaļas un apaudzējot ar tām jau iegūtās zināšanas, tādējādi redzot stāstu citā, dziļākā gaismā. Beigas, kuras veicina izmeklētāja īpašības rūpīgi un kvalitatīvi spēlējošā (tāds, kurš nav tas, kurš skrien cauri spēlēm, nelasa failus un neskatās filmiņas) geimerī. Šādas īpašības satur ar J-Horror piesūcinātās Survival Horror spēles, tādas kā Silent Hill, Fatal Frame, Forbidden Siren un droši vien citas, kuras neesmu vēl sastapis. Iekš rietumu Horror spēlēm neesmu šādu smalkumu redzējis – tās mīl labas beigas un pasniegšanu uz paplātes (vļek, cik prasti).


Kā līdz šim žanram nokļuvu?
Bija deviņdesmito beigas, kad es pirmo reizi sastapos ar šo tolaik jauno un neparasto videospēļu žanru. Pirmā spēle, kuru no tā gala redzēju, bija otrais Resident Evil un pirmais Dino Crisis – brālis tās spēlēja. Spēlēja ar draugu šis arī Clock Tower 2 – spēle, kura tagad ir pērkama par bargu, bargu naudu (kolekcionāru prieciņam)... Pats tolaik biju masveidā aizrāvies ar Quake 2, bet ar labpatiku vēroju kā brālis spēlējās (mēs uz maiņām, katrs savu spēli) un labprāt klausījos kā viņam, man un bērnības draugam čīkst smadzenes, mēģinot uzminēt dažādās puzles.

Atminos, ka Resident Evil šausmas neradīja. Alone In The Dark: The New Nightmare – spēle, kura gan radīja -, kura (sērija) uzskatāma par vienu no pirmajām tīrasiņu Survival Horror spēlēm, kura ietekmēja Resident Evil; lai gan nevarējām iekš tās tolaik tikt tālāk par bibliotēku. Clock Tower – tas jau bija solis tuvāk šausmām. Precīzāk sakot – panikai, jo spēles mērķis – bēgt, izvairīties, nevis konfrontēt – visu laiku nesās pakaļ visādi neatkāpīgie ļaunēkļi, no kuriem bija jāslēpjas, jāapved šos ap stūri. Tas radīja kapitālu spriedzi un šausmas.

Bet āķis lūpā man bija ar Silent Hill pirmo daļu, ja pareizi atminos. No sākuma vēroju kā brālis ar draugu spēlē šo spēli un dzirdēju, ka mūsu smadzenes čīkst kā vēl nekad iekš videospēlēm. Bet šo čīkstoņu pārspēja cita skaņa – mūsu sirdspuksti, kuri radīja baiļu skaņas frekvenci. Tāpat varēja vērot kā mūsu sejas mainās līdz ar uz ekrāna notiekošo – šausmu pilnas grimases mainījās ar domājošām, panikas pilnām, dažreiz pārliecinātām, saniknotām, pārsteigtām un pašlepnām – kad bija pieveikta kāda puzle, kura tika mocīta n-stundu garumā. Jā, tie bija deviņdesmitie – kāda 10. klase...
Jā, Silent Hill – tā, lūk, sēja KAPITĀLAS šausmas šajā jaunatklātajā videospēļu žanrā. Šīs spēles struktūra, realitāšu maiņa, totāla tumsa, kuras dēļ spēle pati prasīja spēlēšanu tumsā, groteskās telpas, abstraktās asinis, sasodīti baisā mūzika, šausminošā, neparastā dizaina puzles un klaji nepieklājīgi “perversi”, negaidīti un pat sirreāli sižeta pavērsieni, tēlu psiholoģija, kura bija spēles centrā... Tas viss čīkstināja smadzenes un baidīja dvēseles uz velna paraušanu.
Šī spēle paķēra uzreiz – spēlēta tā tika daudz reižu, bet bez atmiņas kartes nekur nevarēja tikt. Bet pirms gadiem diviem es nopirku šo spēli, iekustināju uz PlayStation 2 un beidzot izgāju. Uz šo brīdi tā ir izieta 6 reizes, bet spēlēta varētu būt bijusi kādas padsmit. Un savas kvalitātes dēļ tā man kļuva par šī žanra stūrakmeni. Bet tagad – par tādu saucu visu šo sēriju līdz 3. daļai – pārējās daļas ir vairāk vai mazāk atkāpes no būtības.

Tāpat pirms kāda gada, varbūt vairāk, iegādājos Alone In The Dark: The New Nightmare un beidzot pieveicu to, par ko jutos lepns un krietni izvingrinājis smadzenes!
Tāpat arī sapirku gandrīz visu Resident Evil sēriju, abus Dino Crisis, vienu Clock Tower un citas spēles iz tiem deviņdesmitajiem – spēles, kuras man stāvēja atmiņā savus 7-8 gadus.
Vēlāk piepirku arī citas šī žanra spēles, ar kurām agrāk nebiju pazīstams, ber no kurām pārgulēšanas vērtas ir Siren, The Suffering, Fatal Frame, Clock Tower 3, Haunting Ground; – oriģinālo spēļu kolekcija auga un turpina augt šomelndien.

Nākotne?
Visnotaļ padrūma, jo savu videospēlēšanos gluži vienkārši nespēju iedomāties bez Horror spēlēm, kuras veido 90% manas spēļēdienkartes. Jā, man ir nepieciešamas tumšas un ļaunas spēles, kurās ietīties.
Tad nu jāpiezīmē, ka Horror žanrs ir minoritāte. Mainstream spēles, kuras labi tiek pārdotas un kuru radīšana satur maz finansu risku, un uz kurām tādējādi var labi nopelnīt, ir tādas kā GTA, Halo, NHL, Madden un vispār – sporta, braucamās, šaujamās un RPG spēles (lietas, kuras labi tirgojas jau dekādēm ilgi), arī Adventure – radītāji pie patreizējām radīšanas izmaksām nevēlas riskēt ar bankrota salto roku, līdz ar to, tiek ražotas un ražotas spēles, kuru standarti ir labi aizgājuši tirgū; spēles, kuras aug uz viena un tā paša naudīgā kaula, līdz ar to – ir cita citai līdzīga – sevišķi spilgti tas ir iekš tāda mainstream žanra kā FPS.

Bet Horror žarns – tas vairs pēc būtības nav mainstream (bet tas savos ietvaros var, protams, tādu radīt) – saldie puikas un saldās meitenes, kuri ir vairuma spēlu mērķauditorija (Wii, sporta un mūzikas spēles, FTW), gluži vienkārši nepanes šausmas.
Bet, lai ar mūsdienu konsolēm un spēļu radīšanas astronomiskajām izmaksām nopelnītu, ir nepieciešams, lai šausmu spēles tiktu pārdotas tādos pat apjomos kā mainstream – lai segtu miljoniem lielās radīšanas izmaksas un nedaudz nopelnītu. Te nu klaji parādās videospēļu mākslas komerciālā puse, kura diemžēl nomāc Surival Horror žarnu, tā radošo potenciālu. Pēdējā laikā, kad esam ar vienu kāju iekšā jaunajā videospēlēšanās laikmetā un apraduši ar to, nav mums cienījamu un jaunu tīrasiņu Horror spēļu – vecās sērijas ir savas būtības ēnas, tuvinātas tiem standartiem, kuri ir aizgājuši tirgū, proti, Resident Evil 4 no šausmu sērijas pārtapa par Action spēli ar Horror elementiem, tas pats notika ar Alone In The Dark un tas pats ar Silent Hill, lai gan ceru, ka šausmu sakne te būs saglabāta.

Vienīgā mūsdienu spēļu sērija, kura ir palikusi tuvu stāvoša vecajam, pareizajam šausmu kaulam, ir Siren un Fatal Frame. Bet to pārdošanas statistika ir gluži vienkārši anāla – nekāda. Pārējās, cik novērots, mainās uz mainstream žanru elementu pusi gluži vienkārša iemesla dēļ – lai kaut cik kaut ko pārdotu.
Jācer uz labākiem laikiem – kad patreizējais next-gen būs sava mūža viducītī, kad radīšanas izmaksas būs lētākas un kad attiecīgās konsoles būs sapirkuši vairums gribētāju, to skaitā – Horror alkstošie. Tad, iespējams, mēs redzēsim to, ka izstrādātāji atkal nebaidīsies riskēt un piedāvās mums kādu jaunu, sulīgu Horror būtības sakni, nevis taisnvirziena šūteri bez pārsteidzošiem elementiem un visa tā, kas ir Horror, bet ar pliekaniem “Bū!” elementiem, kas nu nekādi nav šausminoši. Tāda, lūk, ir mana – Survival Horror atkarībnieka – cerība nākotnei.

Bet pašlaik – vēl man ir daudz Horror spēļu iekš višlistes, kuras ēst ar gardu muti; uz PS1 (16) un PS2 (25) platformām, ar kuru aizpildīt šo next-gen caurumu, kuram tuvojos (PS3 tiks iegādāts tuvāko gadu laikā un es iegūšu gan krietni zemākas izmaksas, gan stabilizētu spēļu bibiliotēku, gan stabilizētu un atgļukotu pašu konsoli, u.tml. – dažkārt (vienmēr) neskriet pakaļ laikam ir pozitīvi, lai gan pacietību audzējoši).
Un tikai pēc PS1/2 Horror wišlistes izsmelšanas vajadzētu ķerties pie next gen, kura izmaksas, ļautiņi, drastiski krītas gandrīz ar katru mēnesi.
----------------------------------------------------------------------
Image

User avatar
agressor
 
Posts: 3114
Joined: Dec 16th, '07, 18:06
Location: rix

Re: Survival Horror

Postby agressor » Feb 9th, '09, 20:31

Es neizgāju pirmo Fatal Frame, jo bija tik ļoti bail. PSX un PS2 laikos survival horror bija mans favourite žanrs. Nu jā aiz cieņas iepirku arī Fatal Frame II Crimson Butterfly un FF III, neizgāju nevienu.
sincerely yours
agressor
www.syndicate.lv

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Re: Survival Horror

Postby Disfigurator » Feb 9th, '09, 21:11

Fatal Frame 2 un 3 ir respektīvi baisākas par pirmo daļu.

Kārtīgs Horror. Izcili kārtīgs.
----------------------------------------------------------------------
Image

User avatar
iCE2
 
Posts: 553
Joined: Jan 22nd, '08, 11:48

Re: Survival Horror

Postby iCE2 » Feb 10th, '09, 01:47

Kapēc šis nav pie grafomānijas? Imho, lielisks raksts!

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Re: Survival Horror

Postby Disfigurator » Feb 10th, '09, 10:30

Paldies :)

Tad lai administrācija pārvieto uz labākiem medību laukiem - esmu šeit jauns un no sākuma var pieklibot ar adresāta izvēli.
----------------------------------------------------------------------
Image

User avatar
Siegfried
 
Posts: 71
Joined: Feb 27th, '08, 13:12

Re: Survival Horror

Postby Siegfried » Feb 11th, '09, 12:13

Par "D" uz Pc nezinu,bet droši zinu,ka bija arī uz PS un Saturna,btv bija arī turpinājums (D2) uz Sega Dreamcast. Un Splatter House bija triloģija uz Mega Drive (Varbūt arī uz SNES, par PC nezinu).Karoč tas saraksts vietām neprecīzs.
Image

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Re: Survival Horror

Postby Disfigurator » Feb 11th, '09, 12:45

Saraksts ir vecs, ņemts no minētā resursa pirms kāda gada.
Galvenais, ka nosauc vismaz vienu no daļām - interesents gan jau nebūs ar līkām rokām un spēs atrast sīkāku info.
----------------------------------------------------------------------
Image


Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron