Ideja vs naudu, storyline vs gameplay (Crackdown recenzija)

Spēļu apskati, features un tamlīdzīgi burtiņi dzimtajā valodā.
Blackbird
 
Posts: 286
Joined: Oct 25th, '08, 12:27

Ideja vs naudu, storyline vs gameplay (Crackdown recenzija)

Postby Blackbird » Jan 10th, '09, 22:16

Es zinu, ka šī spēle vairs nav aktuāla, taču izveidoju šo apskatu ar mērķi, lai latviski runājošiem cilvēkiem ir kāds priekšsats par šo kolosālo spēli. Jau iepriekš atvainojos par žargonu un interpunkcijas kļūdām.

Mūsdienu geimeri ir palikuši pārāk izlutināti ar dažādiem "filmu cienīgiem" spēļu scenārijiem un lielākā daļa spēles izstrādātāju vēlas, lai to projektiem būtu nodrošināta peļņa. Kā apmierināt abas puses? Uz ātro uzcept kādu spēli, kura veidota pēc uz to laiku populāras filmas. Kas var būt vēl vienkāršāk? Taču "cepjot" šos draņķus, cepēji aizmirst par pašu galveno spelēs. Ko? Kas mūs piesaistījā spēlē Donkey Kong vai pat Tetris? Atbilde ir geimplejs un geimplejs ir essence jebkurai spelei.
Ņemsim par piemēru divas spēles, kas darbojas uz PC platformas. Ko Jūs pirktu, ja Jums būtu izvēle starp "The Incredible Hulk" un "Mount & Blade", kad uz katra stūra būtu Hulk filmas reklāma? Vairākums teiks, protams, ka Halku, taču paspelējot to, es konstatēju, ka tas ir ,atvainojos, pilnīgs sūds, jo tur NAV ko darīt, taču spēle ir balstīta uz viena no slavenākajiem Marvel komiksu varoņiem. Spēlējot Mount & Blade, es guvu tika daudz stundu aizraujoša un interesanta geimpleja, ka pat bail atcerēties cik es nosēdēju pie kompja. Interesantākais ir tas, ka Mount & Blade'ā nav pilnīgi nekāda stāsta. Sākot jaunu spēli, spēlētājs nokļūs teritorijā ar tādām pašām pilsētām, taču visi notikumi atšķirsies no iepriekš pieredzētajiem. Tad labāk ir nopirkt filmas reklāmu uz 2 stundām vai nezināmu neatkarīgas kompānijas spēli, kura sniegs spēlētājam vairāk par 60 stundām geimpleja? Izvēlaties paši.
Tad kāpēc es saku runāt par spēlētaju izlutinātību un geimpleja nozīmi un svarīgumu? Jo es ,pārskatot dažādos ārzemju forumos spēles Crackdown recenzijas, konstatēju, ka lielākā daļa komentāru ir par to, ka šī spēle stulba, jo tur nav sakarīgs story's un, ka tie to ir nopirkuši tikai Halo 3 Beta's deļ. Es uzskatu, ka smalks un interesants stāsts spēlēj ir tikai jauks papildinājums. Diemžēl lielākais geimeru vairums izvēlas grafiku, stāstu, vai nopērk spēli, ja viņas reklāmu ir bāzuši viņiem sejā uz katra stūra, bet geimpleju viņi dažreiz aizmirst un piespiež sevi spēlēt, kādu draņķa Transformer'u vai Hulk'a spēli, jo tiem ir ļoti patikusi filma.
Spēļu izstrādātāji tagad kļūst arvien vairāk virzīti nevis uz jaunu ideju īstenošanu un eksperimentēšanu, bet gan nopērk kādas filmas licenzi un uz ātro uztaisa kādu mēslu, zinot, ka cilvēki to pirks. Manuprāt, tas nogila spēļu industriju.
Taču atgriezīsimies pie tā paša Crackdown. Kas tas ir par zvēru? Šis gabals tika izdots neilgi pirms grāvēja Halo 2 sīkvela, Halo 3, izdošanas. Maz kas būtu nopircis šo spēli, ja vien tai nebūtu pievienots ielūgums uz Halo 3 beta versiju. Daudzi domāja, ka šī spēle būs kāds lēts GTA klons, kuram tikai vajag Halo palīdzību, lai to varētu pārdot, taču daudzi kļūdijās.
Crackdown ir grūti nosaukt par GTA klonu. Protams šajā spēlē piemīt sandbox stila geiplejs un te var "aizņemties" jebkuru mašīnu pilsētā un radīt ellīgu haosu, taču šī spēle ir diezgan īpaša, savādāka.
Tātad īsumā par spēli. Netalā nākotnē likuma sargu darbu izpilda kāda organizācija ar nosaukumu "The Agency", kas ir tādā kā pasaules policija. Šī aģentūra ģenētisko eksperimentu ceļā ir radījusi fiziski ideālus cilvēkus - aģentus. Spēlētājam tiek dota iespēja sargāt likumu The Pacific City teritorijā, kurā ir viens no augstakajiem noziedzības līmeņiem pasaulē. Šī pilsēta ir sadalīta 3 rajonos. Katru rajonu pārvalda kāds krimināls sindikāts. "Los Muertos" - mirušie (latīņamerikāņu banda), "The Volk" - vilks (krievu mafija), un "Shai-Gen" - korporāciju, kuru pārvalda kaut kas līdzīgs japāņu triādai. Katru organizāciju pārvalda sindikāta galva (kingpin). Sindikātu spēks slēpjas pēc klases zemākos "ģeneraļos", kuriem katram ir sava specialitāta. Spēlēs mērķis ir iznīcināt visus šos ģeneraļus un kingpinus, lai "attīrītu pilsētu" no noziedzības.
No pirmā acu uzmetiena stāsts izklausās diezgan daudzsološi, taču stāsta šajā spēle nemaz nav. Visi kingpini un ģenerāļi ir diezgan līdzīgi, atšķiras tikai piekļūšanas veids pie tiem un īss video pēc viņu atrašanas, kurš mums stāsta un rāda cik viņi ir ļauni, slikti un ko tik ļaunu un sliktu viņi dara sava sindikāta labā. Vēl kas ir atšķirīgs starp šiem mahūberiem ir to "enerģijas (vai dzīvības, kā kuram patīk) skala. Pirmajiem ģenerāļiem tā ir maza, taču ja spēlētājs jau spēles sakuma atrod granātmetēju, tad vienīgā spēlētāja rūpe ir kā ātrāk nokļūt pie ģenerāļa caur bandītu armijām un samest viņam pa rīkli.
Taču neskatoties uz to, ka te nav stāsta, šai spēlei ir liels pluss, kurš spēlētāju vienkārši iesūc sevī, tas ir aizraujošs geimplejs. Bet ja spēles galvenais uzdevums ir nogalināt noteiktu skaitu (21, ja būt precīzam) "boss" tipa bandītu, kuri ir nožēlojama storyline'a vienīgā sastāvdaļa, kā geimplejs var būt interesants? Īstenība spēles galvenais mēŗkis nav attīrīt pilsētu, bet gan attīstīt savu aģentu, vai , runājot vienkāršāk "uzkačāt" to.
Kad es pirmo reizi ieslēdzu Crackdown un nogalināju pirmo ģenerali, es ieraudzīju uz kada jumta zaļu, mirgojošu bumbiņu, kuru es uzreiz skopi sagrābu un izdzirdēju, ka mans "labākais draugs un palīgs" (tā ir tāda balss, kura iepazīstina spēlētāju ar tās pamatiem gan spēles sākumā, gan jau uz beigām, kad tā jau sāk likties kaitinoša) man teica, ka vācot šīs bumbiņas es varu "uzkačāt" savu atlētismu. Es biju patīkami izbrīnīts un sāku meklēt šos, ta saucamos "agility orb'us". Pēc kādām 15 minūtēm es aizmirsu par visādiem kingpiniem, ģenerāļiem, bandītiem un citiem likuma sarga pienākumiem. Tas ir vienkārši, jautri un tas atalgojas. Attīstīt var atlētismu, kas nosaka aģenta lēkšanas augstumu, var attīstīt spēku, braukšanas prasmi, spridzekļu spēku un šaušanas precizitāti. Tas viss ir tik vienkārši, tāpēc arī ģeniāli. Vāc agility orbus, šauj pretiniekus no jumtiem, izpildi jumtu sacīkstes un attīsti lēkšanu. Met pretiniekiem uz galvas mašīnas, miskastes, stabus, līķus un citas lietas, ko aģents var pacelt, vai lauz viniem žokli ar zābaku un uzkačā spēku. Piedalies sacīkstēs, lec caur triku gredzeniem, taisi trikus, smērē pretiniekus pret asfaltu ar savu dzelzs zirgu un palielini braukšanas prasmi. Spridzini un šauj visu to kas šauj pa aģentu un uzsit spridzekļu un šausanas prasmi. Tas ir nežēlīgi jautri un spēlētājs var pavadīt vairākas stundas, kačājot aģentu. Savukārt spēles storyline'u var iziet 2-4 stundās, ja aģents ir maksimali attīstīts un šeit sakas bezsakars.
Labākais veids, kā palielināt sava aģenta prasmes, ir nogalināt visu, kam ir pretinieku grupējuma logo virs galvas. Šaut pa vienai vai divam mašīnām klejojot pa pilsētu nav jēgas. Lielākais pretinieku vairums sargā ģenerāļus, tāpēc attīstot prasmes uz dzīviem mērķiem var arī pie viena nogalināt to ģenerāli. Tātad, es attīstu aģentu, lai nogalinātu ģeneraļus, bet lai ātri attīstītos ir jānogalina ģenerāļu apsargi un paši ģenerāļi. Sākas apburtais aplis. Palaižot Crackdown no viena jauka rīta, man bija mērķis attīstīt ,piemēram, atletismu.Tā es sapratu, ka es spēlēju vairs ne priekam, bet gan slēdzu Xkasti, kā uz darbu. Tas mani nobiedēja, jo es atcerējos savus šausmīgos WoW'a laikus. Es izdomāju, ka darīšu visu, kas man tik ienāk prātā, jo tā taču ir sandbox spēle. Pēc 10 minūtēm pilnīgas brīvības es atkal sāku bezjēgā vākt orbus un medīt ģenerāļus, jo te ,īstenība, vairs nav ko darīt.
Runājot par grafiku. Spēle izskatās pietiekami labi, pretinieki mirst un aizlido pēc vecas, labās ragdoll tehnoloģijas, sprādzieni ir vienkārši burvīgi, taču visas kontūras ir apvilktas ar melnu svītru, iespējams, lai dotu spēlei komiksu effektu, taču spēles gaita to var knapi pamanīt. Nekas īpašs, taču bez kontūrām varēja mierīgi iztikt. Kustību animācijas ir labas, taču, manuprāt, nedaudz sasteigtas. Tās izskatās nedaudz nedabiski, ne tikai aģentiem, bet arī pārējiem spēlēs AI. Bet spēle izskatās pietiekami labi. Grafiskos glitchus es nepamanīju, vai arī tie bija tik sīki un nenozīmīgi, ka es tos nemaz neņēmu vērā. Pilsēta ir ļoti, ļoti, ļoti labi izplānota. Es pat nevaru iedomāties cik laika vajadzēja, izkārtotu visus jumtus, palodzes un objektus, lai spēlētājs varētu mierīgi tos izmantot , pārvietojoties pa pilsētu. Lietas, kuras man ļoti patika, bija ūdens un saullēkta un rieta atspoguļošana. Taču atkal, kontūra visiem pārējiem objektiem, kuru nevar uzlikt ne ūdenim, ne saules gaismai, pārāk stipri izceļ šīs divas lietas tik stipri, ka tās vairs neiederas spēlē. Runājot īsak, spēle izskatās pietiekami labi, taču ne graujoši.
Sāksim ar skaņas effektiem. Tie ir labi un pat;ikami ausīm. Neko pielikt, neko atņemt. Par mūziku. Man šķiet, izstrādātājiem geibējās ātrāk pabeigt spēli, tapēc pirmajā rajonā (latīņamerikānu) visi klausās tikai latino skaņās. Taču pārējos divos skan kaut kāds randrom techno, electronic sajaukums. Un jā, Pacific City iedzīvotāji ir spāniski runājoši, krieviski runājoši un angliski runājoši. Interesanti ir tas, ka katrā rajonā var dzirdēt tikai vienu valodu. Dīvaini, taču tas nav svarīgi.
Par online funkcijām nav ko daudz runāt. Var pielēgties pie kāda cilvēka vai drauga spēles, ar otra spēlētāja atļauju un uzsākt co-op spēli, taču neuzreiz. Ja spēlētajs apstiprina vai tiek apstiprināts ar otru spēlētāju, tad spēle no jauna pārlādēs pilsētu. Tas ir diezgan neērti, taču, spēlējot ar draugu, spēle kļūst intersantaka. Ar draugu ir vieglāk pildīt achievement'us.
Rezumējot Crackdown, es teikšu sekojošo. Crackdown ir spēle, ar aizraujošu spēles pasaules izpētes un varoņa attīstīšanas iespēju, taču ar storyline'a trūkumu, kura dos spēlētājam no 10 līdz (hardcore geimeriem un achievement'u medniekiem) 20 stundām aizraujoša, zolīda geimpleja, ko var pagarināt spēlējot onlaina ar draugu vai kādu nepazīstamu cilveku.
Es neko nevaru ieteikt, vai pirkt vai nē, jo spēle var vai nu ļoti patikt, vai nu šķist garlaicīga. Domājiet paši!
Image Image Image Image
Crackdown:
Geimplejs : 8.0
Grafika: 7.0
Skaņa: 6.0
Story: (tāda īsti nav, tāču tieši tas ir ģeniāli) : 8.0
Vērtējums: 7.5
Last edited by Blackbird on Apr 13th, '09, 16:58, edited 1 time in total.

User avatar
karlik
 
Posts: 174
Joined: Jan 22nd, '08, 22:45
Location: Karlsruhe, Vācija

Re: Ideja vs naudu, storyline vs gameplay (Crackdown recenzija)

Postby karlik » Jan 11th, '09, 17:30

Runājot par GTA kloniem, šī spēle ir no David Jones, kas izgudroja GTA, tā kā domāju, ka nav vērts apspriest vai uztraukties kurš kopē kuru.

Un vēl es nevaru piekrist par grafikas viduvējību, Tev jāparēķina, ka spēle iznāca gandrīz 2vus gadus atpakaļ un nevis "apvilktas kontūras lai veidotu komiksu izskatu", bet gan Cel-shading animācija, kura nupatās jau vajadzētu būt vairāk kā ļoti atzītai, nevaru sagaidīt kad izbeigsies ņerkstēšana par to...


Visādi citādi jauki, ka padalijies, paldies ;)

Blackbird
 
Posts: 286
Joined: Oct 25th, '08, 12:27

Re: Ideja vs naudu, storyline vs gameplay (Crackdown recenzija)

Postby Blackbird » Jan 11th, '09, 19:37

karlik wrote:Runājot par GTA kloniem, šī spēle ir no David Jones, kas izgudroja GTA, tā kā domāju, ka nav vērts apspriest vai uztraukties kurš kopē kuru.

Un vēl es nevaru piekrist par grafikas viduvējību, Tev jāparēķina, ka spēle iznāca gandrīz 2vus gadus atpakaļ un nevis "apvilktas kontūras lai veidotu komiksu izskatu", bet gan Cel-shading animācija, kura nupatās jau vajadzētu būt vairāk kā ļoti atzītai, nevaru sagaidīt kad izbeigsies ņerkstēšana par to...


Visādi citādi jauki, ka padalijies, paldies ;)


es neteicu ka grafika ir "viduvēja", bet gan "laba" un teicu, ka Crackdown NEKOPĒ GTA.es pat izc'elu to, ka tā ir īpaša spēle.
Cell-Shading animāciju esmu redzējis citās spēlēs uz PS2, taču man viņa , ja godīgi, īpaši nepatika. UN ES NEŅARKSTU! :D

visā visumā, paldies!

User avatar
karlik
 
Posts: 174
Joined: Jan 22nd, '08, 22:45
Location: Karlsruhe, Vācija

Re: Ideja vs naudu, storyline vs gameplay (Crackdown recenzija)

Postby karlik » Jan 11th, '09, 21:43

Blackbird wrote:es neteicu ka grafika ir "viduvēja", bet gan "laba" un teicu, ka Crackdown NEKOPĒ GTA.es pat izc'elu to, ka tā ir īpaša spēle.
Cell-Shading animāciju esmu redzējis citās spēlēs uz PS2, taču man viņa , ja godīgi, īpaši nepatika. UN ES NEŅARKSTU! :D

visā visumā, paldies!


Nesatraucies, neko tev nesaku par kopēšanu, informēju vienkārši, ka GTA izgudrotājs pie lietas, kas var daudz ko izskaidrot.

Par grafiku neteici viduvēji, bet īpaši labi neizteicies (manuprāt). Ir daudz labu piemēru ar Cel-shading (nevis Cell), kaut vai pirmais geims, kas to izmantoja - Jet Grind Radio. Bet, ja Cel-shading kā suga nepatīk, nu tad sorry :D


Return to Grafomānija

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron