Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Ar geimingu saistīts offtopic. Pārējās platformas. Emulācija. Tev ir Mac, PC vai paštaisīta konsole?

Kam Tu videospēlēs visvairāk pievērs uzmanību?

Saturam
8
29%
Loģiskumam
3
11%
Sirreālismam
1
4%
Audiovizuāli tehniskajai prezentācijai
3
11%
Game-play "fun" faktoram
9
32%
Mākslinieciskajām vērtībām
4
14%
 
Total votes : 28

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby Disfigurator » May 28th, '09, 10:53

Centos radīt pārdomātu aptauju, ar kuras palīdzību varētu noskaidrot to, ko tad beigu galā videospēlēs uzskatām par prioritāro. Mērķis - visaptveroša diskusija par videospēlēm, sevis izzināšana. Atķeksējamo opciju skaitu ierobežoju tieši ar mērķi koncentrēt uzmanību un izvirzīt pašu prioritāro.

Opciju paskaidrojums

Saturs - settings, stāsts, tēli, tēlu psiholoģija un to motivācija, u.c. cilvēciskie faktori, kas var skaidrot un skaidro spēles būtību; koncepts un novitātes (spēles mērķis un vai tajā ir kas oriģināls, vai arī tas ir klajš ripoffs, kas parazitē uz sen nospraustiem elementiem, kas garantē komerciālus panākumus (piemēram, sporta un FPS žanri); novitātes - neatkarīgi no tā, vai tās strādā par labu vai par sliktu spēlei).
Loģiskums - (daļēji dublē; precizē satura punktu) lai spēli baudību, notikumiem tajā obligāti ir jābūt skaidrojamiem ar veselā saprāta palīdzību, t.i., uz paplātes
Sirreālisms - (daļēji dublē; precizē satura punktu) notikumiem nav jābūt skaidrojamiem vai izprotamiem - galvenais ir tas, kā tie iekļaujas konceptā un kā tie definē spēles pasauli, kā tie atstāj vielu pārdomām, bezgalīgām interpretācijām.
Audiovizuāli tehniskā prezentācija - lai spēle būtu spēlējama, skaņai ir jābūt vismaz uz 48kHz, 32 bit, 5-7 kanāliem; rezolūcijai jābūt vismaz uz 2560*1600, 72FPS un tekstūru izmēriem ar vēlams neatpalikt.
Game-play "fun" faktors - elementārs prieks, kuru sagādā avatara kustināšana spēles pasaulē un plika interaktivitātes jautrība.
Mākslinieciskās vērtības - tādas teju netveramas lietas kā settings, vizualizācijas un audializācijas (ne tehniskajā, bet idejiskā līmenī) eksperimenti ar atmosfēru, uztveri un citu māskliecisko vērtību definējošie elementi.
Last edited by Disfigurator on May 28th, '09, 11:11, edited 3 times in total.
----------------------------------------------------------------------
Image

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby Disfigurator » May 28th, '09, 11:00

Paskaidroju savas izvēles - nedaudz padomājot par to, kas tad ir tas vienojošais manās iecienītākajās spēlēs, secinu, ka:

Saturs - tam tiek dota priekšroka pār visiem tehniskās puses jautājumiem. Manis pēc es kaut šodien varētu paņemt un izbaudīt NES vai pat Atari spēli, ja vien tai ir kas spēcīgs sakāms;
Sirreālisms - esmu konstatējis, ka mani mēdz garlaikot spēles, kurās notikumi tiek pasniegti uz paplātes (loģiskais koncepts), kā rezultātā spēle veido pabeigtu (pabeigtības kvalitāte būtu cits jautājums) pasauli - tā vietā priekšroku dodu nedaudz filosofiskām, metafiziskām un apcerīgām būšanām - kuras bieži vien tiek radītas, izmantojot metaforu un sirreālisma elementus -, kuras pagarina spēles pasaules mūžu un ienes to sadzīvē, ārpus spēles.
Mākslinieciskās vērtības - savās recenzijās bieži vien izceļu tieši pasauļu estētiku un audiodizainu, kas ir lietas, kas veido atmosfēru, ievelk spēles pasaulē - ar šo es aizstāju interaktivitātes "fun" faktoru, t.i., man nav nepieciešams, lai avatars būtu superaktīvs un superveikls bastards, kas bez jebkādām problēmām tiek galā ar pretinieku ordām.
----------------------------------------------------------------------
Image

User avatar
HellDude
 
Posts: 274
Joined: Jan 26th, '08, 17:56

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby HellDude » May 28th, '09, 11:40

Geimplejs - a ko vēl? Riču raču, taču ir interesants pēc velna, taču, kāda tur mākslinieciskā vērtība, sižets vai specefekti? Spēles rada to spēlēšanas prieks un reizēm tas tiek aizmirsts, kad izstrādātāji sižeta vai, kādu citu faktoru dēļ upurē gameplay.

Vis
 
Posts: 736
Joined: Jan 26th, '08, 18:50

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby Vis » May 28th, '09, 13:06

"fun" faktoru, t.i., man nav nepieciešams, lai avatars būtu superaktīvs un superveikls bastards, kas bez jebkādām


tev ir ļoti šaura izpratne par fun faktoru
have fun nenozīmē lēkāt apkārt ar sarkanu degunu un skruļļainu parūku, arī Silent Hill spēlēt ir fun

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby Disfigurator » May 28th, '09, 13:14

Manuprāt, es skaidri izcēlu, ka ar "fun" faktoru domāju mehānisko spēlēšanās pusi - to ieliku vārdos, citēju:
- "elementārs prieks, kuru sagādā avatara kustināšana spēles pasaulē un plika interaktivitātes jautrība";
- "Mākslinieciskās vērtības - savās recenzijās bieži vien izceļu tieši pasauļu estētiku un audiodizainu, kas ir lietas, kas veido atmosfēru, ievelk spēles pasaulē - ar šo es aizstāju interaktivitātes "fun" faktoru, t.i., man nav nepieciešams, lai avatars būtu superaktīvs un superveikls bastards, kas bez jebkādām problēmām tiek galā ar pretinieku ordām."

T.i., mans fun ir fun nevis tajā, kā spēlējas (uz šo parazitē FPS, braukšanas un Wii konsoles spēles kā tādas, un vēl dažas), bet tajā - kas notiek un ko tas nozīmē, un cik mākslinieciski tas notiek.

Lasīt vērīgāk vajag ;)

Protams, tīk man arī mehāniskā fun spēles - tādas kā klasiskās arkādes un platformas, braukšanas un dažas Action/Adventure - God Of War, Devil May Cry, piemēram. Bet, ja runājam par pašām prioritātēm, tad mehānisko fun aizlieku aiz saturiskā un mākslinieciskā fun.
----------------------------------------------------------------------
Image

User avatar
mazheks
 
Posts: 354
Joined: Jan 22nd, '08, 16:39

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby mazheks » May 28th, '09, 14:25

esmu graphic whore - so tas ir number one, pārējais ir gameplay+story
aiztiec sevi vietās || celuju, mazheks

Vis
 
Posts: 736
Joined: Jan 26th, '08, 18:50

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby Vis » May 28th, '09, 15:51

Lasīt vērīgāk vajag


ar lasīšanu viss kārtībā, izlasīju

ok, teiksim, ka nevis tev ir šaura izpratne (nebija tā domāts), bet esi nodefinējis vienu "lietu" ar ļoti plašu jēdzienu, kurš man ar to pilnīgi un galīgi neasociējas
turklāt tendenciozi, atbilstoši savai gaumei, norādījis uz pareizajām atbildēm ;)

nu tā kaut kā..., bet tēma visumā interesanta

User avatar
Disfigurator
 
Posts: 506
Joined: Feb 9th, '09, 15:00
Location: Rīga

Re: Prioritātes videospēlēs [trejopciju aptauja]

Postby Disfigurator » May 28th, '09, 15:59

Tendenciozitāte tur ir tajā aspektā, ka "fun" faktors ir pasludināts un apcirpts tikai līdz mehāniskajam līmenim, bet neiznīcinot to - kā jau minēju. Dizaina, estētikas, tehniskā izpildījuma un satura "fun" - tas tur viss ir, tikai paslēpts saturiski, kontekstuāli, lai būtu iespējams izvirzīt šādas prioritātes. Un neredzu šādai "fun" saskaldīšanai nekādu tendencioza pāridarījuma iezīmi - beigu galā izdalītie elementi ar vienu lielu vārdu ir saucams par "fun" vai "game-play", tikai katrs indivīds šo "fun" redz savā vietā, tamdēļ arī spēles sadalīju pa reizinātājiem - grafika, saturs, stāsta struktūra (loģisks, sirreāls), tehniskā puse, mākslinieciskā puse un game-play tā mehāniskajā izpratnē. Objektīva sadalīšana reizinātājos, manuprāt.
Piemēram, Wii lietotājiem bez šaubām vajadzētu iekakāt "fun" klucītī, jo, kā skaidrots, ar to ir domāta mehāniskā fun puse, - konsole uz to ir akcentēta.
----------------------------------------------------------------------
Image


Return to Gaming offtopic

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron